Terug

Beschadigd boek ontvangen

Closed Openbaar

Adhemar bvba

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. S.

Naar: Adhemar bvba

31/10/2023

Beste, ik bestelde op 20 oktober via de site lastdodo de Steven Sterk Integrale nr. 3. In de beschrijving stond nieuwstaat. Het geleverde boek is echter aan enkele hoeken beschadigd. Ik heb op 25 oktober via mail foto's van het boek gestuurd en om een oplossing gevraagd. Je antwoord dat het niet jouw boek is op de foto's, wat een flagrante leugen is.Ik heb je op 30 oktober geantwoord dat het wel degelijk je boek is en dat dit al de tweede keer is dat ik een boek beschreven als nieuwstaat bij je bestel, dat beschadigd toe komt. Bij het eerste geval, heb je correct gehandeld door de retourkosten te betalen en een volledige terugbetaling.Ik vraag om een oplossing ofwel een volledige terugbetaling en vergoeding van de retourkosten ofwel een gedeeltelijke terugbetaling die evenredig is met de schade.

Berichten (2)

Adhemar bvba

Naar: J. S.

02/11/2023

Geachte,de klant heeft idd deze titel bij mij gekocht.De foto's die zijn doorgestuurd zijn echter niet die van het boek die ik hem verzenden heb. Ik heb het boek pas ingekocht, pas op lasodo gezet, terwijl er nog een vriend bijstond. Daarna heb ik het weer uitgehaald, en is het boek ingepakt door mijn vrouw.Het is dus verschillende kern door mijn handen gegaan, en ik weet heel duidelijk hoe moeilijk klanten kunnen zijn over de staat.Jullie kunnen op lasodo ook mijn feedback zien.Het is echter schandalig dat jullie openbare schandpalen hebben, nog eens bovenop het feedbacksysteem van de verkoopsites.Onlangs beweerde zo iemand dat een bepaald boek niet in zijn zending zat, maar doordat ik professionele verkoper ben verstuur ik met een contract. Mijn pakketten worden dus gewogen door postnl, zo was het ook duidelijk dat alles erin zat.De klant gaf het toe, maar gaf als uitleg dat hij pas geopereerd was en het zo niet goed had opgemerkt.Omdat een boek gedrukt is op honderden of duizenden exemplaren is het dus makkelijk te zeggen dat je een boek hebt ontvangen die beschadigd is, terwijl het eigenlijk foto's zijn van een boek die bij jou lag. (en op die manier wel een goed exemplaar in de plaats krijgen)Dit is de nieuwe versie van winkeldiefstal, wat bij amazons etc ook goed lukt, eerst iets dragen, of zeggen dat je het niet ontvangen hebt.Voor kleine spelers is dit wel erg.En idd , ik had bij een eerdere bestelling een boek nieuw in de verpakking   verstuurd, waar een productiefout inzat.. en ik heb dat ook terugbetaald en een retourvignet gestuurd.En dat kan zo de vrijgeleide geven om het nog eens te proberen zeker ?We kunnen beiden niet bewijzen welk boek (in welke staat ) in het pakket zat. Maar ik heb heel duidelijk een goede naam en goede feedback. Maar wil me ook niet laten gebruiken.Ik geef nooit toe aan iemand als ik de situatie niet vertrouw, of als ik zeker ben van mijn stuk. En heb 99.9% op meer dan 4000 feedbacks.Zo heb ik ooit eens een negatieve feedback (of neutraal) gekregen van iemand die een klacht had omdat de stofwikkel rond een boek niet in stof was, maar papier.. om maar aan te geven dat met bepaalde gekken je nooit 100% kan halen als je je niet constant laat gebruiken.groetenPeterOp 31/10/2023 om 14:38 schreef klachtenbox@test-aankoop.be: Klacht - Beschadigd boek ontvangen - (CPTBE01907825-29)

J. S.

Naar: Adhemar bvba

07/11/2023

Dag Peter, ik lees dat je het nodig vind om te beginnen schelden en mij "gek" te noemen. Consumenten hebben ook rechten. Zoals een klacht indienen wanneer een verkoper starrig volhoudt en geen oplossing wil zoeken voor een probleem dat zijn schuld is. Ik ben zelf ook verkoper op ebay en heb ook 100% positieve feedback. Wat niet wil zeggen dat ik nooit een foutje kan maken.Het is jammer dat ik hier een officiële klacht van moet maken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform