We gingen een huurkoop contract aan bij Otovo Belgie voor 18 zonnepanelen. We betalen dus maandelijks een bedrag.
In het begin waren ze heel goed bereikbaar en kregen we altijd heel vlot antwoord. In September 2024 kregen we een mailtje dat er een marktpauze is in Belgi¨maar dat alles gewoon blijft doorlopen. Oké dachten we. Nu krijgen we al twee weken aan een stuk telefoon van een nederlandse dame dat de facturen niet betaald zijn.
De eerste telefoon over factuur van mei en juni 2024 . Ik probeerde hen de betalingsbewijzen te bezorgen op het emailadres sun@otovo.be , hierop kreeg ik een out of office met action requise. Ook het emailadres van vorig jaar van de iemand van de facturen bestaat niet meer. Vandaag kreeg ik terug een telefoon van een andere nederlandse dame. Toen sprak ze over de facturen van september en oktober 2024. Toen ik aanhaalde dat haar collega vorige week belde voor mei en juni zei ze dat dit niet in het dossier staat van onbetaalde facturen. Nu zit het zo dat al onze facturen betaald zijn. Enkel de laatste die moet tegen 05/02 betaald worden. Het probleem is dat deze dame niets op mail kan zetten naar ons want dat dit niet mag van otovo wegens markt pauze in België. Wij kunnen niemand meer bereiken , ook niet bij technische problemen. Er is niemand meer die ons kan helpen. Kunnen jullie ons verder helpen om contactgegevens te ontvangen? Ook nu deze problemen met de facturen. De dame zei als we vandaag niet gingen betalen alles naar het incasso gaat. We kunnen zelfs geen bewijzen doorsturen dat alles betaald is? Door de marktpauze in Belgie lijkt dit meer en meer op een dubieus bedrijf