Begin november 2021 werd ik het slachtoffer van fraude. Er werden via mijn Belfiusrekening frauduleuze transacties gedaan. Ik belde diezelfde dag Card Stop en deed daags nadien aangifte bij de Politie van Gent. Ook zij stonden voor een raadsel, want ik had noch mijn kaart, noch mijn kaartnummer, noch mijn code, noch mijn kaartlezer doorgegeven aan derden. Er werd onderzocht of mijn kaart gekopieerd werd, wat niet het geval was.Nu, maart 2022, meer dan vier maanden na het voorval, krijg ik het volgende standaard mededeling van Belfius Bank: Onze analyse bevestigt dat transacties uitgevoerd werden waarbij vertrouwelijke informatie meegedeeld werd aan derden, wat bestempelt wordt als een nalatigheid. Het is bijgevolg niet mogelijk om deze transacties terug te betalen.Ik heb mijn bank hieromtrent gecontacteerd (voorlopig zonder reactie), want deze praktijk is niet OK. Ze kunnen de bewijzen voor mijn nalatigheid niet leveren. Ik heb juridisch advies ingewonnen. Enkel bij bewijs van GROVE nalatigheid, kan men mij de terugbetaling ontzeggen. In hun schrijven is er sprake van 'nalatigheid', hetgeen 1) uit de lucht gegrepen is en 2) ervoor zorgt dat ik alsnog een terugbetaling kan/moet verwachten.Mijn bank reageerde (nog) niet op mijn reactie op het schrijven. Ik heb de indruk dat men bij Belfius goed weet dat ik hierin kan (en zal) verdergaan, maar in eerste instante betracht de verantwoordelijkheid af te wimpelen op de consument.Er waren net na de transacties gelukkig wel een tweetal bedrijven die de frauduleuze aankopen net op tijd gespot hadden en de gelden hebben terugbetaald. Ik wacht echter nog op een bedrag van 859,88 euro en die gelden wil ik via Belfius recupereren, gezien mijn (grove) nalatigheid in geen geval bewezen is.Alvast bedankt.