Beste,Ik heb op 14-03-24 een klacht ingediend bij de klantendienst van Bristol Klacht over belediging in de Bristol van Mechelen-Zemst. Amper 13 minuten later kreeg ik een reactie die ik niet OK vond. Daarna heb ik een paar mails gestuurd ook met het verzoek om de laarzen die ze tegen mijn wil om hebben vastgehouden op te sturen, maar helaas zijn die mails gewoon genegeerd. Hieronder kunt u de details van mijn klacht lezen in mijn eerste mail naar hun:Beste,Ik heb op 6 januari 2 paar laarzen gekocht in de Bristol van Mechelen-Zemst. Na een paar keer gedragen te zijn door mijn dochter die 4 jaar is begonnen de laarzen hun kleur af te geven. Door gebrek aan tijd (dat is geen geldige excuus ) heb ik vandaag pas de laarzen kunnen terugbrengen naar de winkel voor een oplossing. Jammer genoeg heb ik de ergste belediging meegemaakt. Ik voelde me gekleineerd en erg gekwetst waardoor ik in tranen zonder de laarzen ( want de verantwoordelijke weigerde die terug te geven aan mij) de winkel heb verlaten. Een paar woordwisseling om u het een beetje te doen begrijpen:Ik zei tegen de verantwoordelijke dat de laarzen na een paar keer dragen al begonnen hun kleur af te geven en dat zelfs als je met plakband erop gaat of met een doek wrijft dat de kleur weg gaat en dat de 2de paar die ik toen samen gekocht had perfect is en dat ik zoiets voor de eerste keer meemaak met leer… en dat we de laarzen niet meer probeerden aan te doen sinds ik dit gemerkt heb…mijn dochter heeft op maandag en donderdag turnen op school waardoor laarzen niet aangewezen zijn dus doet ze bijna altijd sneakers aan… ze heeft 2 paar sneakers naast de laarzen die ze aandoet dus het komt niet door slijtage want het is ook overal te zien niet alleen aan de voorkant van de laarzen maar ook aan de bovenkant helemaal en het is meer uitgesproken aan de rechter dan aan de linker laars… en dat ik door gebrek aan tijd niet eerder heb kunnen komen (ik heb een gezin en ben masterstudent waardoor de studiebelasting te zwaar is wat leidt tot minder tijd…dit is natuurlijk geen excuus, het is meer om mijn situatie te verduidelijken) De winkel medewerker/verantwoordelijke vroeg of ik de laarzen behandeld heb? Ik zei nee en volgens haar komt het daardoor…Ik zei het kan niet hierdoor komen want met alle andere leren laarzen die ik tot nu toe gekocht heb, heb ik dit nooit meegemaakt, toen begon ze het te vergelijken met een leren zetel die je moet voeden enzo…dan zegt ze dat er geen fabricagefouten zijn vermeld over die laarzen dus het kan niet (zou dit niet een eerste melding kunnen zijn? Dit vraag ik aan u tussen haakjes). Dus ik zei tegen haar dat dit misschien een uitzondering kon zijn en dat de andere mensen het misschien niet durven vermelden of het gewoon niet gedaan hebben en een voorbeeld gegeven van geneesmiddelen die na een paar jaar uit de markt getrokken worden omdat ze ongewenste effecten dan ontdekken die tijdens de klinische studies niet aan het licht waren gekomen, maar dat wou ze allemaal niet snappen, ze zei tegen mij dat nu de zon schijnt, ik de laarzen nu pas terugbreng soort van ik wil oplichten of profiteren, dat was heel kwetsend.. Ik zei tegen haar de zon schijn vandaag wel maar morgen niet meer… en het ergste ze liet een klant zich ermee bemoeien… Ik vroeg die klant zich er buiten te houden maar zij liet dat gewoon toen… de verantwoordelijke en de klant waren met z’n tweeën mij belachelijk aan het maken, de klant zei zelfs “je hebt een hoofddoek, je doet ramadan en je staat hier te liggen… dat was zooo beledigend… de 2de winkel medewerker die niet veel gezegd heeft was gewoon toen aan het kijken. Ik zei tegen haar dat ik een eerlijk persoon ben. Ik ga u een voorbeeld geven en het bewijst ervan “mailwisseling” stuur ik u in bijlage. Ik heb een tijdje terug kleding gekocht voor mijn zoontje bij Dilling. Na de eerste was voor het dragen zag ik een gat in een romper, ik heb de romper teruggestuurd in de hoop dat ze mij zouden contacteren voor meer informatie want ik had die al gewassen, maar niet gedragen. Ze hebben geen contact opgenomen maar wel het geld teruggestort. Ik vond dat niet ok want ik hoopte op een uitwisseling met hen om samen tot een oplossing te komen maar omdat dat niet gebeurd is, heb ik het geld €18,.. dat ze mij teruggestort hebben weer naar hen teruggestort. Waarom heb ik dit gedaan? Door het feit dat ik niet zeker wist hoe het gat in de romper was gekomen, of het bij mij gebeurd was of niet want ik heb het na ontvangst direct gewassen zonder te controleren. Ik vond het dus niet ok om het geld aan te nemen door die ene onzekerheid, daarom heb ik het geld teruggestort. De romper had ik al teruggestuurd. Ik wil niets aannemen van iemand ten onrecht, dus dat ze mij voor een oplichter of profiteur uitmaakten vond ik erg beledigend. De verantwoordelijke had ervoor aangeboden om de laarzen te voeden en mij een potje gratis mee te geven om thuis verder te behandelen, daarna ging ze het weer niet meer doen tot ik het terugvroeg vroeg, daarna pas begon ze het te behandelen. Ze had mij ook duidelijk gemaakt dat ik niet meer mocht terugkomen als die behandeling niet werkte. Maar na die belediging wou ik die behandeling niet meer aannemen en vroeg ik om mij de laarzen terug te geven wat ze weigerde. Ik zei tegen haar als u de laarzen niet teruggeeft laat ik het hier achter en loop ik weg. Ze antwoordde laat het dan maar hier achter. Dit zag ik als machtsmisbruik…ik heb de winkel huilend verlaten zonder de laarzen… Ik heb nog steeds tranen in mijn ogen als ik eraan terugdenk hoe ze mij samen met die klant behandelden… zo beledigend, zo kwetsend, zo vernederend…Ik hoop dat u een oplossing hiervoor zult vinden. Excuses voor de lange mail. U mag mij altijd bellen mocht u vragen hebben of moest dat het gemakkelijkste zijn.