Terug

Belachelijk hoge betaling schoorsteen vegen

Closed Openbaar

schouwendakspecialist

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: schouwendakspecialist

26/01/2024

Beste, bij ons is er een schoorsteenveger langs geweest op dinsdag 23/01. Deze heeft 2 kanalen gekuist. Op de site stond vermeld dat de tarieven voor 1 kanaal €45 waren en voor het 2de kanaal €35. Bij het einde van het kuisen van de schoorstenen kwam hij op een bedrag neer van €789.70. Belachelijk veel geld. Als men cash betaald ging er een bedrag van € 104.70 af. Op de site staat een sterretje onder de tarieven met vermelding dat het per lopende meter wordt aangerekend, dit sterretje verwijst echter nergens naar mits er nergens anders een ander sterretje staat. Zelf heb ik deze persoon helaas in vertrouwen genomen en het belachelijke bedrag van €685 betaald. Op de factuur zelf staat geen BTW-nummer, klantnummer, factuurnummer en gegevens van de klant. Dit heb ik pas gezien na de schoorsteenveger weg was. Ook 'kreeg' ik een brandverzekering voor 3 jaar, maar hier hebben ze gewoon op de factuur een datum gemeld wanneer deze zou vervallen. Ik meld jullie deze klacht mits ik liever niet wil dat nog mensen dit voor hebben en ik graag ontvang waar ik recht op heb. Echter heb ik al een mail verstuurd naar het bedrijf met de vraag voor een herziening van de factuur, terugbetaling, het ontvangen van een correcte factuur met de gegevens en een ontvangst van de brandverzekering geldig voor 3 jaar en indien ze me niet verder kunnen helpen ik verdere stappen aan het ondernemen ben. Hier meld ik dit dus ook graag zodanig dat dit bedrijf correct te werk kan gaan. Documenten vind u in bijlage.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform