Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: De Hoge Rielen Kasterlee

04/09/2023

Beste, tijdens ons verblijf in april, als lid van een VZW, in de Hoge Rielen te Kasterlee hebben we ter plaatse na de eerste nacht bedwantsen gezien en spinnenwebben waarin ook schilden en dode bedwantsen zaten. Hoge Rielen meteen gewaarschuwd en binnen het half uur was er de firma SGS die dit bevestigd heeft. We hebben alles in zakken gedaan en toegeknoopt inclusief de reiskoffer, enkel de kleding die ik aanhad niet. Bij thuiskomst alles gewassen, ook de kleding die ik aanhad en gedoucht. De schoenen buiten op het terras in zak, later met vuilnis mee, koffer weer in zak ook op terras. Een week later sporen op mijn lakens en beten. Verdelgingsfirma laten komen, (allereerst moest alles in de slaapkamers en woongedeelt in zakken en bakken, waarvoor ik verlof heb moeten opnemen). Dan alles wassen, strijken, stomen, (hoog elektriciteitsverbruik, kostprijs vd verdelgingsfirma, bakken,... over de 1200 euro). Hoge Rielen heeft meteen het weekend vergoed, de latere schade (kapot gewassen donzen slaapzakken, verdelgingsfirma,...) is een ander verhaal. Ik heb de VZW waar ik lid van ben gecontacteerd omdat zij het contract hadden afgesloten. Zij hebben op hun beurt De Hoge Rielen met het probleem gecontacteerd, maar krijgen als antwoord dat ik mijn familiale verzekering moet contacteren. Ondertussen krijg ik van de advocaat van de Hoge Rielen een brief waarin dit tevens vermeldt staat maar ook dat de schuld bij mij ligt, dat ondanks dat ik op de hoogte was van de bedwantsen, totaal geen maatregelen genomen en heb ik te lang gewacht om actie te ondernemen en ik citeer:''Verder beging mijn cliënte geen enkele fout, bewijst u uw vermeende schade niet en is er geen enkel oorzakelijk verband tussen uw vermeende schade en uw verblijf in de Hoge Rielen.''Ik heb inderdaad pas na de betaling van de factuur van de verdelgingsfirma hen gecontacteerd, maar het contract met mijn verdelgingsfirma is getekend 1 a 2 weken na de overnachting en ik had alle maatregelen van SGS opgevolgd. De technieker van mijn verdelgingsfirma kan getuigen dat er enkele sporen waren maar er gelukkig nog geen plaag was. Dus recente aanwezigheid vd bedwantsen en dus waarschijnlijk is er beest of ei(tjes) uitgevallen bij het inladen vd wasmachine of van mijn kleding toen ik thuiskwam (ik wou oa. geen boete voor openbare zedenschennis voor mijn deur).Conclusie: ik wil een vergoeding en zij weigeren.

Berichten (2)

De Hoge Rielen Kasterlee

Naar: I. B.

08/09/2023

BesteHieronder vindt u ons antwoord op de klacht:Beste,Wij verwijzen naar onderstaand bericht waarvan de inhoud ons verwondert.Zoals u weet, heeft de Hoge Rielen uw klacht zeer ernstig genomen.Na uw klacht met inbegrip van bijhorende stukken uitgebreid te hebben onderzocht, zijn wij tot de vaststelling gekomen dat wij op basis van de elementen van het dossier jammer genoeg geen gevolg kunnen geven aan uw verzoek tot betaling van enige schadevergoeding.Het voorgaande werd u reeds schriftelijk meegedeeld.Wij beschouwen deze aangelegenheid dan ook als afgesloten.Met vriendelijke groet,Team Onthaal Info de Hoge RielenMet vriendelijke groetenxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxCoa¶rdinator Onthaal Infoxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@dehogerielen.be+32 14 55 84 10De Hoge Rielen I Molenstraat 62, 2460 Kasterlee I +32 14 55 84 10 Iwww.dehogerielen.beDestelheide, Hanenbos en de Hoge Rielen worden in opdracht van de Vlaamse Overheiddoor de vzw Algemene Dienst voor Jeugdtoerisme beheerd.

De Hoge Rielen Kasterlee

Naar: I. B.

08/09/2023

BesteHieronder vindt u ons antwoord op de klacht:Beste,Wij verwijzen naar onderstaand bericht waarvan de inhoud ons verwondert.Zoals u weet, heeft de Hoge Rielen uw klacht zeer ernstig genomen.Na uw klacht met inbegrip van bijhorende stukken uitgebreid te hebben onderzocht, zijn wij tot de vaststelling gekomen dat wij op basis van de elementen van het dossier jammer genoeg geen gevolg kunnen geven aan uw verzoek tot betaling van enige schadevergoeding.Het voorgaande werd u reeds schriftelijk meegedeeld.Wij beschouwen deze aangelegenheid dan ook als afgesloten.Met vriendelijke groet,Team Onthaal Info de Hoge RielenMet vriendelijke groetenxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxCoa¶rdinator Onthaal Infoxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@dehogerielen.be+32 14 55 84 10De Hoge Rielen I Molenstraat 62, 2460 Kasterlee I +32 14 55 84 10 Iwww.dehogerielen.beDestelheide, Hanenbos en de Hoge Rielen worden in opdracht van de Vlaamse Overheiddoor de vzw Algemene Dienst voor Jeugdtoerisme beheerd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform