Terug

bedrieglijke reclame

Opgelost Openbaar

Pearle opticiens

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: Pearle opticiens

07/12/2021

Na info te hebben verzameld op de site van Pearl Opticiens maakte ik online een afspraak bij de lokale Pearl Opticien op de Herentalse baan te Deurne. Ik gaf de verkoper de duidelijke boodschap dat ik twee brillen wou aankopen aan de actie voorwaarden, koop 1 bril : krijg 1 bril gratis en geef een derde bril cadeau, geldig tot 02/01/2022. Ik koos bewust voor het goedkope model Seen aankoop prijs montuur 30 Euro. De verkoper deed wat logisch is en probeerde een ander, lees duurder, model aan te prijzen. Toen hij mijn dossier vervolledigde kwam de aap uit de mouw. de standaard optie voor glas zou niet kunnen in deze actie. Prijs voor deze optie is 30 Euro. Toen ik het been stijf hield begon hij te zeggen dat dit glas niet veilig was voor in de wagen en niet esthetisch verantwoord gezien de sterkte die ik nodig heb. Hij maakte de papieren op en vroeg hoe ik dit wou betalen.Het bedrag was plots 139.99 Euro geworden, iets wat ik weigerde te betalen. Ik diende klacht in bij het hoofdhuis Pearle via hun website. Maandag l.l. kreeg ik een telefoontje van de verkoper die mij alsnog probeerde deze ,duurdere, brillen te verkopen. Vandaag kreeg ik van hem een mailtje dat de standaard optie voor glas niet zou tellen voor deze actie?!! In zover ik de website kan interpreteren is er nergens een uitsluiting vermeld voor standaard glazen. En dit maakt het voor mij een geval van bedrieglijke reclame.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform