Beste
Op 21 november kregen wij bij onze Collect&Go bestelling een bon voor een volledige terugbetaling van de aankoop van een product naar keuze uit het volledig Noord Hollander assortiment. De bon is enkel geldig bij Colruyt en Collect&Go en vermeldt duidelijk dat er maar een beperkt aantal terugbetalingen voorzien worden, waardoor wij ons onder druk gezet voelden om deze bon snel te gebruiken.
Bij onze eerstvolgende bestelling op 5 december, kochten wij dan ook één van jullie producten bij Colruyt, dit zijnde NOORD HOLLANDER Belegen sneetjes 350g t.w.v. 6.65 euro aan een korting van 25%, of dus finaal 4.99 euro. Vervolgens vulden wij onze gegevens in om deel te nemen aan de actie. Tot onze verbazing krijgen wij als antwoord dat onze aankoop niet voldoet aan jullie actievoorwaarden, omdat deze vermelden dat jullie terugbetaling niet cumuleerbaar is met artikelen die al met een promo gekocht zijn, wat uiteraard dan weer niet op jullie bon vermeld staat.
Nu weet ik maar al te goed dat promo’s in de supermarkt veelal niet door de supermarkt zelf worden aangeboden, maar via de leverancier. Tot op vandaag 11 december, zie ik nog steeds dat alle producten uit het volledig Noord Hollander assortiment in Colruyt aan 25% korting worden aangeboden. Dit terwijl volgens jullie actievoorwaarden, de terugbetaling maar geldig is voor aankopen tot en met 15 december. Het lijkt mij nagenoeg opzettelijk dat jullie een groot deel van jullie actie laten overlappen met een andere promo om zo meer producten te verkopen zonder de volledige terugbetaling te moeten uitvoeren waar klanten op rekenen.
Ik kan dit dan ook niet anders opvatten dan ronduit bedrog en ik voel me verantwoordelijk dit publiekelijk aan te kaarten. Jullie misleiden klanten door ze toen te denken dat ze een product kunnen aankopen aan een 100% korting, terwijl dit uiteindelijk maar aan 25% korting is. Zelfs aan een 25% korting vinden wij jullie producten veel te duur in vergelijking met de veel goedkopere alternatieven die op de markt beschikbaar zijn. Indien wij op voorhand wisten dat wij niet op de volledige terugbetaling konden rekenen, zouden wij dit nooit gekocht hebben.
Mag ik er verder op wijzen dat jullie actievoorwaarden stellen dat de korting niet ‘cumuleerbaar’ is met andere promo’s of acties, niet dat ze niet ‘geldt’ op dergelijke producten. Het is ter discussie vatbaar of we hier zelfs kunnen spreken over ‘cumulatief’. Ik heb namelijk een terugbetaling aangevraagd voor het aankoopbedrag na aftrek van de promo, of dus 4.99 euro. Daarmee zou ik nooit aan een som komen die hoger uitvalt van dan de volledige aankoopwaarde van het product.
Ten slotte wil ik nog een andere tegenstrijdigheid in jullie actievoorwaarden aankaarten, al is het maar om te benadrukken dat jullie misleiding maar niet stopt. Zo vermeldt jullie bon een terugbetaling tot maximaal 4000 deelnames, maar in jullie actievoorwaarden staat dan weer vermeld dat jullie maar een terugbetaling voorzien tot maximaal 3000 deelnames.
Gezien deze oneerlijke en misleidende praktijken, alsook een ontbrekende duidelijke definiëring van het begrip cumulatief, vind ik het dan ook niet meer dan normaal dat jullie toch een terugbetaling voorzien van het resterende bedrag van 4.99 euro.
Alvast bedankt.