Terug

authenticatie probleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

A. L.

Naar: VINTED

28/01/2025

Ik hebThe attico originele + nieuwe laarzen verkocht aan Dominga00000. Op vraag van haar copie van factuur mee gestuurd, met verwijdering van persoonlijke info zoals naam, adres, prijs, bankkaartgegevens. Koopster is duidelijk niet tevreden met haar aankoop en begint vragen te stellen. Vraagt waarom qr code niet werkt op doos, terwijl dit interne scancode is. Vraagt waarom de prijs zo laag was omdat het haar achterdochtig maakt. Dan gaat ze schoenen met nat bewerken, waarop ze haar handen laat zien die zwart zouden moeten zijn (niets te zien op de foto), omdat leder fake is volgens haar. Ik stuur foto van label dat laarzen helemaal leder zijn. En zoals te verwachten, drukt koper op de ‘knop’ fake’ item ontvangen. Ik stuur copie van de factuur in de chat en printscreen bestelbon. Vinted vindt dit niet voldoende. Ik vraag om een fysieke expertise, wat ook via Vinted mogelijk is voor designer of duurdere aankopen. Ik voel me opgelicht door de koper, die niet tevreden is met haar aankoop en er niet beter op gevonden heeft om de aankoop maar fake te verklaren. Communicatie met vinted is niet mogelijk. Bewijsbewijsmateriaal moet in de chat met de koper gezet worden. Maar ik ga toch geen factuur met openlijk mijn adres en bankgegevens in een openbare chat zetten? Ik heb dan een klacht geopend en doorgestuurd naar vinted@legal.nl, zonder enige bruikbaar antwoord. Ook opende ik een klacht bij fod ecomie met nummer: gt_generic_000033290158. Ik weet dat ik geen fake koop en verkoop. Maar met een factuur en bestelbon als bewijs, en een voorstel om een fysiek controle te doen – ben ik als verkoper volledig in orde. Maar dit lijkt eerder op oplichting door de koper die niet tevreden is met haar aankoop en er een spel van maakt om haar geld terug te krijgen. Bij mijn weten, moet in Belgie een particulier geen terugname doen, enkel als je zakelijk verkoper bent. Als vinted nu eerlijk moest meewerken en de factuur zou bekijken en mijn status van verkopen, geen enkele klacht – zou de koper na de bevestiging blij zijn met de laarzen. Korte beschrijving van uw probleem


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform