Terug

Artikel niet zoals geadverteerd geen retourzendingen geen herroepingsrecht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Solundi

18/05/2024

Op Trustpilot staan reeds heel wat klachten die erg gelijkaardig zijn aan mijn ervaring (92% van de klachten krijgen slechts 1/5 zegt reeds veel). Ik bestelde een broek: bij levering bleek deze enerzijds gescheurd, maar bovendien was deze helemaal niet zoals geadverteerd (andere stof, zag er heel anders uit) en paste de maat helemaal niet. Ik mocht van hen het artikel niet terugsturen en de aankoop annuleren om mijn geld terug te krijgen. Nochtans beschik ik toch over herroepingsrecht? Ze stuurden een nieuw artikel, maar weigerden om een andere maat te sturen (na melding dat gescheurde broek ook niet paste). De 2e levering is nooit aangekomen. Ze blijven ook weigeren om de aankoop te annuleren en mijn geld terug te storten. Ze willen eventueel opnieuw een 3e broek sturen, maar willen opnieuw de maat niet aanpassen, hoewel ze dus heel goed weten dat de maat niet klopt en ik er niets mee zal zijn. Ik meldde hen dat ik dan sowieso na ontvangst het artikel retour zal willen sturen. Echter, het blijkt dat retourneren in de praktijk niet écht mogelijk is bij hen: hoewel de website en hun contact via email volledig in vlekkeloos Nederlands gebeurt, moet je de retour naar China sturen en dit kost veel geld, waardoor je dit in de praktijk niet tegen een 'faire' kost kan terugsturen (zie ook reviews Trustpilot). Er staat ook geen enkel postadres of plaats van vestiging vermeld op hun website. Ik had vooraf ook helemaal geen vermoeden dat het eventueel over een Chinese website gaat, anders had ik er (uit principe) nooit besteld. Na het lezen van ervaringen van anderen, voelt dit aan als een grote bedriegerij. Ze adverteren met mooie kledij, maar als je deze dan bestelt, krijg je iets heel anders (lees: brol) in de plaats en ze verstoppen zich achter een retourbeleid naar China en lijken ook het herroepingsrecht niet te respecteren. Is dit legaal? Bovendien vermoed ik dat de 3 reviews die ze op hun eigen website plaatsten 'fake' zijn: ik kan nergens verifiëren van waar deze reacties komen + bovendien kan je zelf geen review via hun website indienen. Ik hoop met deze melding te bereiken dat de website onderzocht wordt en zo nodig gesloten zou worden om andere potentiële slachtoffers te behoeden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform