Terug

Annuleringskosten inv19500593

Opgelost Openbaar

Intereno B.V.

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: Intereno B.V.

24/02/2019

Ik heb op 15/06/2018 een opdrachtbon laten opmaken voor een keukenrenovatie. Dit om in overleg, in 2019, te laten uitvoeren. De opmeting zou nog overlegd worden om te laten doorgaan in april 2019, de daadwerkelijke uitvoering zou erna gebeuren, na overleg van datum. Owv gebrek aan financiële middelen, heb ik hen op 17/12/2018 het bijgevoegde formulier voor annulering van de renovatie ingevuld en opgestuurd per post. Echter kreeg ik woensdag 20/02/2019 een mail toegestuurd met factuur waarbij Intereno een annuleringskost vraagt van 1452,00 EUR. en dit te betalen binnen de 8 dagen. Ik heb met de firma telefonisch contact gehad. Zij beroepen zich op 30% annuleringskosten. In hun overeenkomst staat echter dat De uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten daarvan: de consument geen kosten draagt voor de uitvoering van diensten als de consument niet uitdrukkelijk om het starten met de uitvoering van de dienst heeft verzocht. Gezien er nog geen aanbetaling is gebeurd, geen inmeting heeft plaats gevonden en nog geen datum voor uitvoering besproken is, begrijp ik niet waarom ik dan annuleringskosten zou moeten betalen.

Berichten (1)

Intereno B.V.

Naar: A. G.

25/02/2019

Geachte mevrouw Grabowski,Zie bijlagen.In reactie op onderstaande mail en uw verzoek om de order te annuleren deel ik u het volgende mede.Op al onze opdrachten zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing welke u destijds op 15 juni 2018, tijdens het tot stand komen van de opdracht, door Martijn Goense zijn overhandigd.Hierin vindt u de regelgeving omtrent het annuleren van uw opdracht.U heeft uw herroeping aan ons gestuurd op 17 december 2018, dit is te laat volgens onze Algemene CBW Voorwaarden.Derhalve zullen wij dan de voorwaarden hanteren die hierin vermeld staan.Wat betreft de kosten van uw annuleringAls onderneming lijden wij niet alleen schade in de vorm van variabele, direct aan de koop toe te wijzen kosten. Ook de vaste (indirecte) kosten en een winstopslag komen voor vergoeding in aanmerking. De klant belooft immers met zijn koop een deel van die vaste kosten te betalen (en zonder omzet geen bedrijf). Denk bij vaste kosten aan afschrijving van vrachtauto/kopieerapparaat/computers, de huisvesting, verlichting, energiekosten, etc. De vaste kosten zijn relatief hoog, omdat er geen grote aantallen tegelijk worden verkocht, er sprake is van volumineuze goederen en relatief ingewikkelde producten. Daarvoor zijn grote bedrijfsruimten en goed opgeleid personeel nodig, en vrachtwagens voor de bezorging.Een klein deel van de variabele kosten (3 à 4%) hoeft niet te worden vergoed, omdat die niet zijn gemaakt (bv. afleverkosten). Daarmee is rekening gehouden bij het bepalen van het annuleringspercentage.De CBW-voorwaarden en de gehanteerde annuleringskosten zijn tot stand gekomen door overleg met verschillende Retail- en consumentenorganisaties en het CBW.Om verdere invorderingskosten te voorkomen wil ik u adviseren de factuur betreffende uw annulering z.s.m. (binnen 8 dagen) te betalen.Conclusie:Indien u het niet eens bent met onze zienswijze kunt u zich melden bij de geschillencommissie van het CBW.Wij zullen hetinvorderingstraject voortzetten en alle verder bijkomende kosten zullen voor uw rekening zijn.Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.Met vriendelijke groet,Harry van der KampMarketing SalesIndustrieweg 123881 LB PUTTENT 31 (0)85 483 09 70M 31 (0)6 8322 5083Eh.vanderkamp@intereno.nlWwww.intereno.nlTwitter: s:twitter.com/interenoFacebook:s:www.facebook.com/Intereno


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform