Beste,7/11/2019: Mijn partner 'kocht' voor mij, als geschenk, een fitness abonnement voor 3 maanden (wild card), ingaand vanaf 20/11. Er wordt een inschrijvingscontract opgemaakt door mij, de begunstigde, te ondertekenen, en het bedrag wordt door mijn partner overgeschreven. Dat ondertekend contract moet ik dan achteraf binnenbrengen.15/11/2019: Na ontvangen van het cadeau, wens ik echter dit abonnement niet, en annuleer het dus vóór ingang van het abonnement. Per telefoon word ik doorverwezen naar hun sales team via email.Omdat ik het contract nooit ondertekende, lijken deze beide feiten mij ruimschoots voldoende om de aankoop te annuleren en het betaalde bedrag te doen terugstorten naar mijn partners rekening die de betaling uitvoerde. Het gaat dus ook niet om opzeggen van een abonnement maar annuleren van een niet volledig-uitgevoerde aankoop. Het bedrag werd u betaald maar het contract niet ondertekend.Op 19/11 krijg ik pas antwoord dat ‘geen enkel abonnement wordt terugbetaald': ...Après vérification, nous ne pouvons donner suite favorable à votre demande.En effet, aucun remboursement d’abonnement n'est possible et que les conditions de ventes ne le prévoit pas non plus.Het is niet enkel volledig onredelijk, volgens mij is er zelfs geen sprake van een abonnement, omdat ik niets ondertekend heb: dit is dus geen standaard-verkoop ter plekke waar u zich zomaar kan achter verschuilen om mij niet terug te betalen. Ik reken dus nogmaals op uw verkopers-fairplay om vooralsnog het bedrag terug te storten, alvorens ik moet onderzoeken welke stappen ik kan ondernemen. Bedankt.