Terug

annulatie niet verwerkt

Opgelost Openbaar

touring nv

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. D.

Naar: touring nv

06/06/2025

Beste, vorig jaar sloot ik een contract af bij touring , omdat ik reeds de 2e maal met de auto naar Spanje reed , en deze toen toch al 9 jaar werd. Ik zocht dan ook naar het pakket "pechverhelping in Europa". Ik heb ze slechts 2 keer nodig gehad , de eerste keer met een lekke band , dan konden ze niet helpen , want dat zat niet in het pakket. De tweede keer ben ik in Belgie Assesse, waar ik in panne viel met kapotte ambreage. Ik stond op autostrade , dus daar konden ze al niet helpen , ik moest via politie laten takelen , zelf rechtstreeks betalen , betaalbewijs naar hen toesturen , dan zouden ze iemand sturen om ons daar op te halen. Dus eenmaal wij op de hof van de plaatselijke depannage waren gezet , heb ik hen weer gebeld , en werd mij verteld dat de depannage binnen de 2 uur zou gebeuren , en voor vervangwagen een plaatselijke firma mij zelf zou contacteren. Ik kreeg ook een smsje dat ik gebeld had 11h08 en zou gedepaneerd worden voor 13h07. Uiteindelijk rond 12h30 nog niks van vervangwagen gehoord , dus terug gebeld... Toen werd ons gezegd dat we niet meer moesten wachten op vervangwagen , want dit niet in het pakket zat. Om eventueel met de depannage zelf me te rijden tot Hoevenen , mochten we met chauffeur depannage zelf regelen. Doch om 13h30 nog niks gezien , dus weer terug gebeld, dame aan de lijn zei toen "ja, is idd al wat overtijd , maar gaat er nu ieder moment zijn hoor". Doch om 14h00 nog niks , dan een man aan de lijn, die wist ons te vertellen dat er helemaal niks onderweg was!! Depannages in het weekend , naar een garage die dan ook gesloten is , doen ze gewoon wanneer ze tijd hebben. Bovendien zei hij dat depannage naar mijn garage in Hoevenen , sowieso niet mogelijk was! In het , ja het pakket weer , zitten maar 20km inbegrepen! Via via hoorde ik dat ik misschien wel de eerste takeling van autostrade kon terug trekken. Ik belde daarvoor naar touring , waar een dame mij doodleuk vertelde dat dat kon , maar ik dan een formulier moest afprinten, invullen , en terug sturen. Sprankeltje tevergeefse hoop , want dag daarop een mailtje , u raad het al , mijn pakket was te klein. Ik heb dan ook gelijk op 17/2/25 per mail mijn contract opgezegd , dat nog tot in Mei liep. Ik was dus zeker nog binnen de termijn. Ik ontving ongeveer een maand later ook een mailtje van hen , met de vraag waarom ik mijn contract stop zette. Ik legde daar alle vorrgaande van dit schrijven uit en stuurde dat terug. Nu vandaag krijg ik een mail "betalingsherinnering " voor een nieuwe periode van 1 jaar. Staat bij 1e herinnering , indien geen gevolg 20€ administratieve kosten. Heb dus onmiddellijk gebeld , maar aan de lijn zeggen ze mij dat mijn contract stilzwijgen is verlengd omdat ze mijn opzegging van 17/2 wel zien , maar zij naar eigen zeggen in maart een mailtje naar mij stuurden om te bevestigen of ik wel echt wou opzeggen , en daar geen antwoord op kwam!! Ik heb de man onmiddellijk verteld , dat ik absoluut geen nieuw jaar ga betalen , ik ben inmiddels trouwens al lang aangesloten bij een wel correct pechverhelpingsfirma , en ik heb ook mijn opzeggingsmail nog. Doch was er blijkbaar niet veel aan te veranderen , zij eisen gewoon een nieuw jaar aansluiting. Ik heb dan ook vriendelijk aan de telefoon laten weten dat ik dit dan wel via test aankoop zou regelen. Ik raad ook vanaf heden iedereen ten stelligste touring af!

Berichten (2)

touring nv

Naar: B. D.

06/06/2025

Dag mevrouw, meneer, Bedankt voor je bericht! Je dossier met nummer CS-00926413 wordt momenteel behandeld door onze klantendienst. We houden je op de hoogte van de voortgang. Heb je intussen een vraag? Neem een kijkje bij de veelgestelde vragen op onze website via [s:www.touring.be/nl/faqs]. Met vriendelijke groeten, Touring klantendienst --- Bonjour Madame, Monsieur, Merci pour votre message. Votre dossier portant le numéro CS-00926413 est actuellement traité par notre service clientèle. Nous vous tiendrons au courant de son évolution. Une question ? Consultez les questions les plus fréquentes sur notre site web:[s:www.touring.be/fr/faqs]. Meilleures salutations, Service clientèle Touring Hieronder jouw bericht - Voici votre message : ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Touring NV – Koning Albert II laan 4 bus 12, 1000 Brussel, IBAN: BE97 0689 0997 8649 – BIC: GKCCBEBB, RPR Brussel - BTW BE 0403.471.401, is ingeschreven onder dit nummer bij de FSMA, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, en handelt als verbonden agent, vergoed door commissie, voor AG Insurance NV. AG Insurance bezit een deelneming van meer dan 10% in Touring NV. Touring verwerkt je persoonsgegevens voor de doeleinden vermeld in onze verklaring en overeenkomstig de toepasselijke privacyregelgeving. This e-mail message, including any attachments, is CONFIDENTIAL and may contain legally privileged information. This e-mail is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed. If you have received this e-mail in error, please notify the sender of this e-mail or Touring and delete it immediately from your system without printing, saving andor opening attachments. Please visit our website to read our Policy.

touring nv

Naar: B. D.

19/06/2025

Geachte heer De Boeck Wij danken u voor uw interpellatie via het klachtenplatform van Test Aankoop. Wist u dat Touring eveneens een departement Complaint heeft dat de opmerkingen van de klanten onafhankelijk en onbevooroordeeld behandelt? U onderschreef via het internet een contract Go die hoofdzakelijk technische bijstand in het buitenland dekt en een beperkte technische dekking in België. U hebt toch te kennen gegeven kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden? Het loont altijd de moeite om algemene voorwaarden door te nemen en bij twijfel of vragen contact op te nemen met een klantendienst. Voor België heeft u dus gekozen voor de basisdekking zonder opties waarbij u jaarlijks tot twee maal toe beroep kan gedaan worden op bijstand.. U heeft geen van de mogelijke opties bijgenomen. Drie opties werden voorgesteld: banden, uitgebreide sleepdienstterugkeer naar woonplaats en vervangwagen. Het lijkt ons alvast logisch dat geen hulp kon worden geboden toen u belde omdat u lek was gereden. U had er immers de optie banden niet bijgenomen! Het enige alternatief was een betalende tussenkomst waarvan de huidige prijs 239 € voor een depannage en 338 € voor een sleping van maximum 50 km bedraagt. Touring biedt 24/24 en 7/7 bijstand overal in België maar moet zich natuurlijk houden aan de geldende reglementeringen. Als automobilist had u zeker al eerder gehoord van FAST (Nederlandstalig landsgedeelte) of van Siabis (Franstalig landsgedeelte - Système Informatique Assisteurs – Bijstandverlener Informatie Systeem). Voor pechverhelping op autosnelwegen, ringwegen en sommige nationale wegenschrijft de regelgeving voor dat het voertuig zo snel mogelijk naar een veilige plaats moet worden gesleept. De 112 dient gebeld te worden. Dit systeem is door de respectievelijke Vlaamse en Waalse overheden en de federale politie opgezet uit veiligheidsoverwegingen om de snelle evacuatie van voertuigen in nood te garanderen.In dit geval komt de takeldienst tussen in opdracht van de politie. De takeldienst zal zijn tussenkomst aanrekenen tegen officieel tarief. Meer info hierover vindt u op s:www.touring.be/nl/artikelsech-op-de-snelweg-extra-uitkijken Eenmaal het voertuig in veiligheid en de factuur betaald, kan Touring overnemen en het voertuig naar de garage transfereren. Zo kan de klant genieten van de prestaties gedekt door zijn contract. Het dossier waarover u het heeft dateert van 15/02/2025. Wij kunnen niet meer in detail nagaan wat er al dan niet is gebeurd en gezegd. Mocht de informatie die u toen werd gegeven niet altijd accuraat zijn gebleken dan willen wij ons daar graag voor verontschuldigen alsook voor het ongemak dat u daardoor heeft geleden. Echter vier maanden na datum lijkt het ons niet meer opportuun om betrokken medewerkers hierover nog aan te spreken. Feit is dat de basisdekking GO slechts een beperkte sleping van maximum 20 km dekt. Gezien u die opties niet heeft genomen, kon u geen aanspraak maken op een uitgebreide sleping noch op een vervangwagen. Het basis contract Go voorziet ook niet in een financiële tussenkomst in de kosten van een sleping uitgevoerd door derden in opdracht van de politie. Uw vraag tot opzegging van uw contract werd op 18/02/2025 ontvangen en als tijdig geaccepteerd.U werd inderdaad gevraagd naar de redenen en vervolgens naar een expliciete bevestiging waarop u niet meer reageerde. Bij gebrek aan antwoord werd het contract niet gecanceld. Echter was deze laatste stap ons inziens overbodig en had het contract dus op vervaldag 18/05/2025 moeten worden stopgezet. Wij hebben daarvoor vandaag het nodige gedaan. Wij bevestigen dus hierbij dat uw polisP2405T003486op de laatste vervaldag ,18/05/2025, werd gecanceld. Huidige mail wordt u gestuurd zonder nadelige erkenning en met behoud van alle recht. Met vriendelijke groeten STEPHANE VAN ACHTER COMMERCIAL CUSTOMER EXPERIENCE OFFICER TOURING KONING ALBERT II LAAN 4 B12 BOULEVARD DU ROI ALBERT II BRUSSEL 1000 BRUXELLES M COMPLAINT@TOURING.BE T + 32 (0)2 286 34 25 WWW.TOURING.BE --------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform