Wij vroegen advies aan Alfa Sun voor het plaatsen van een warmtepomp ter vervanging van een stookoliebrander. De afspraak ter plaatse gebeurde door Kobe Bické op 20/09/2024.
Wij ontvingen de voorschotofferte op datum 2/10/2024 en betaalden dezelfde dag het voorschot van 5628.60 euro.
Op 8/10/2024 hadden wij nog enkele bijkomende vragen; pas na de 2de reminder op 15/10/2024 kregen we hierop een antwoord na zelf telefonisch contact op te nemen.
De plaatsing werd voorzien op 6/11/2024 om 7:00 uur. Echter ontvingen wij een bericht van Steven Malfrooid (andere medewerker) op 6/11/2024 om 7:31uur om te melden dat de plaatsing niet kon doorgaan wegens COVID.
Nieuwe plaatsing werd voorzien op 26/11/2024.
Op 25/11/2024 ontvingen wij een nieuwe annulering omdat er blijkbaar geen toestel geleverd werd door hun Spaanse leverancier; wat de annuleringsreden van 6/11/2024 in vraag stelt.
Door deze annuleringen werden wij genoodzaakt om stookolie aan te kopen zodat wij de winterperiode konden overbruggen.
Gezien het absoluut ontbreken van duidelijke communicatie, twijfelachtige excuses en de meerkost van de stookolie, namen wij opnieuw contact op met de vertegenwoordiger Kobe op 27/11/2024 met de vraag of wij de bestelling konden annuleren. Hij zou dit opnemen met het management.
Luc De Vos nam op 28/11 contact op met ons.
Na verduidelijking van de situatie stelden we voor om de bestelling nietig te verklaren omdat er naar ons aanvoelen een schending was van het vertrouwen. We stelden voor om de schadevergoeding, conform de algemene voorwaarden van Alfa Sun, van 10% van de totaalfactuur te betalen. Dit bleek niet mogelijk te zijn omdat de commercieel verantwoordelijke zijn commissie reeds had ontvangen op onze aankoop.
Hierop stelde Luc De Vos voor om de bestelde (en ondertussen geleverde warmtepomp in het magazijn van Alfa Sun) te vervangen door een nieuwe hoogrendement stookoliebrander.
Krijgen hiervoor op 10/12/2024 een offerte.
Hierin werd echter geen melding gemaakt van de boete die ons boven het hoofd hangt wanneer wij dit zouden installeren (namelijk 2000€ + 3000€).
Wij hebben hierop gereageerd op 10/12/2024 met melding van deze boete en vraag naar een ander alternatief die tegen de waarde van ons voorschot kon staan om geen extra kosten meer te maken.
Tot op heden ontvingen we geen enkele reactie, geen goederen en is Alfa Sun nog steeds in het bezit van het voorschot.
Wij wensen ons voorschot dan ook zo spoedig mogelijk terug.