Terug

agressieve en niet-transaparante communicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: JUST FIT

19/02/2016

Ik was lid bij just fit, maar heb geen enkele instelling van just fit bezocht sinds januari 2015 omdat ik niet verder gebruik wou maken van hun diensten. Vermits ik geen enkel schriftelijk bewijs van mijn lidmaatschap heb en ik niet op de hoogte was van de wettelijke vereisten voor het opzeggen van een lidmaatschap, ging ik ervan uit dat het niet meer betalen van lidgeld, voldoende was om mijn lidmaatschap stop te zetten. Hier ga ik waarschijnlijk in de fout. Pas na maanden krijg ik emails met het verzoek om achterstallig lidgeld te betalen. Wanneer ik op deze mails reageer duurt het vaak weken voor ik reactie krijg, meestal van een andere dienst. Een reactie die daarenboven zeer onduidelijk en agressief is (dreigen met extra kosten, zonder verduidelijking van de reden). Ook werd ik meerdere malen telefonisch gecontacteerd met een anoniem nummer. Ik ben van het principe om anonieme oproepen niet te beantwoorden. Als resultaat krijg je bericht op je gsm dat je een bericht hebt op je antwoordapparaat. Bel je vervolgens het nummer 1230 om dit spraakbericht te beluisteren, word je meteen verbonden met een nummer in Nederland (en dus niet me je voicemail!!!). Na enkele vergeefse contacten via email, kreeg ik vandaag een brief in de brievenbus van Renaat Lievens, advocaat van de nv JUST FIT, met de eis om het achterstallig saldo (€104.30) + schadevergoeding (€50,00) vandaag nog te betalen en vandaag nog een betaalbewijs door te sturen. Indien dit niet gebeurt, zal een dagvaarding voor betekening overgemaakt worden aan Gerechtsdeurwaarder Jacques Matthys (Heirweg 45, 9840 De Pinte).Misschien ben ik in de fout gegaan door mijn lidmaatschap niet op de correcte manier op te zeggen, maar dit was zeker niet bewust. Ik dacht dat ik juist had gehandeld. De agressieve aanpak van Just Fit en je geen keuze meer te laten dan het betalen van wat ze eisen, zet enorm kwaad bloed bij me op, zeker omdat ik me niet bewust was/ben van het feit dat ik in de fout ben gegaan. Just Fit heeft me hier ook nooit op gewezen.Ik heb de €154.30 ondertussen betaald, uit schrik voor verdere stappen (zeker niet omdat ik hun gelijk herken). Ik ben maar een doorsnee man, met een gezin met 3 kinderen. Nooit was het mijn bedoeling om Just Fit onheus te behandelen, maar je voelt je bedrogen en machteloos tegenover een groot bedrijf als Just Fun en blijft met een onrechtvaardig gevoel achter.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform