Terug

Afwijkende kwaliteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Weba Deinze

06/04/2020

BesteOp 14/04/2018 hebben wij een salon aangekocht, voor onze nieuwe woning, in de Weba te Deinze ( bon KO 7441577 M - VZ171-18014193 ). Het betreft een salon model Vermonte op maat gemaakt, ter waarde van 1.349,00euro. Hiervoor hebben we ook nog bijkomend transport geboekt om de zetel zelf op te halen en extra reinigings- en beschermingsproducten aangekocht. Ons klantennummer is 632506. De zetel werd uiteindelijk afgehaald op 14/07/2018.Vanaf de eerste dag was het duidelijk dat er iets niet klopte aan dit salon. Er werd dan ook contact opgenomen met Weba Deinze eind juli om dit te melden. Op 4 augustus is er iemand langsgekomen van het serviceteam van Weba Deinze om deze klacht te registreren en te bevestigen. We kregen geen enkele feedback van deze persoon en bleven in het ongewisse.Na tientallen telefoons en herinneringsmails kreeg ik steeds geen antwoord of feedback van Weba. Er werd mij meermaals beloofd dat er iemand contact op zou nemen maar dit gebeurde nooit. 3 maanden na aankoop kreeg ik plots de melding dat er iemand langs zou komen van de fabrikant om het probleem nogmaals te bekijken.Op 18 oktober 2018 kwam deze persoon langs, een service technieker van de firma POS in opdracht van de fabrikant. Ook deze persoon beaamde direct dat de zetel doorgezeten aanvoelt op verschillende plaatsen + dat de zetel op sommige plaatsen zeer hard aanvoelt. Er zou een verslag volgen..Nog eens 3 maand later, Op 18/01/2019 is er eindelijk iemand langsgekomen. Deze persoon had 2 nieuwekussens mee voor in de zetel. Deze kussens hadden totaal geen effect, integendeel. De zetel zat nog steeds door op dezelfde plaats, en de andere plek waar ze een nieuw kussen hebben geinstalleerd , was steenhard. Op geen enkele plaats in de zetel had je hetzelfde gevoel. Berder werd ook de onderkant van de zetel gewoon opengesneden en na controle terug toegedaan met een nietjesmachine. Terug bij af, maar nog veel dieper gevallen ondertussen.In mei 2019 kregen we te horen dat Weba Deinze niet meer samenwerkt met deze fabrikant van ons salon en er ook geen omruiling mogelijk is. Verder werd vermeld dat ze op zoek zijn naar een passende oplossing. Men komt hierop terug..In juli werd ons gemeld dat wij een andere zetel mogen kiezen, ter omruiling. Na het bezoeken van de Weba in Deinze was er geen zetel die binnen de afmetinge paste en die we mooi vonden. Omdat men een grotere keuze heeft in Gent, zijn we dan ook maar naar daar getrokken. Eind 2019 vonden we dan ook een mooie zetel, twv +-2000euro, die dezelfde afmetingen had als ons gewenst model. We hebben hier een offerte voor opgevraagd in Weba Deinze en een schets laten maken. Blijkbaar bleek het bodig te zijn om met dit papier nogmaals naar Weba Deinze te moeten. Ondertussen zijn we 3 verplaatste afspraken verder en zijn we begin april 2020 en hebben we nog steeds de juiste persoon niet kunnen ontmoeten om dit eindelijk af te handelen.We zijn duidelijk misnoegd over de effectieve aankoop, maar zijn nog meer teleurgesteld in de service na verkoop. We zijn 2 jaar na aankoop salon, en hebben 1 jaar in een doorzakken zetel moeten doorbrengen waardoor we enorm veel rugklachten kregen op korte termijn. Het voorbije jaar hebben we de zetel gewoon weggedaan , en zitten we op een stoel in de living. De pijn nav de afwijkende kwaliteit was niet meer te harden.We zijn van het kastje naar de muur gestuurd de afgelopen jaren. Als we eens antwoord kregen, is het steeds geeindigd op een loze belofte. Wij hebben zelf altijs het initiatief moeten nemen, wij hebben altijd moeten blijven aandringen, wij hebben altijd zelf de touwtjes in handen moeten nemen. Ik verwacht toch meer van een Weba winkel. We zijn echt diep bedroefd door deze aanpak en deze omgang met klachten. Het is bijna niet te geloven en we wensen dit ook niemand anders toe. De verantwoordelijkheidszin en commerciële ingesteldheid ontbreekt volledig in ons dossier.Wanneer gaat dit eindelijk opgelost worden? De geleden schade, door het niet optreden van Weba als verantwoordelijke verkoper, is immens. De manier waarop we behandeld worden is echt not done. Aangezien er gewoon niet meer geantwoord wordt op onze mails en telefoons, hebben we besloten om de klacht te delen via Test Aankoop.We hopen oprecht op een correcte en spoedige afhandeling van dit dossier.Met vriendelijke groet


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform