Beste Tatiana,Op 5 mei werden 19 van de 20 zonnepanelen geplaatst omdat er 1 beschadigd was bij levering. Daarvoor ons begrip.Op 4 juni plaatsen jullie het laatste zonnepaneel op het dak, de omvormer en de thuisbatterij. Zoals je ziet op foto als bijlage staat de installatievoet niet onder de batterij en is ze bovendien niet aan de muur bevestigd. De aarding aan de omvormer stond los, de Fusion solar app werkte half en de thuisbatterij laadde niet op. We konden niet veel controleren op de app dus. Tot slot namen jullie de dozen van de omvormer en de batterij met alles erin, ook de handleidingen van beide toestellen mee. Hierdoor konden we weer niet checken of alles naar behoren was gemonteerd en ook niet hoe alles functioneert en of het überhaupt wel functioneerde.Het vuil op dat ze achterlieten mochten we zelf opruimen. En de aarding aan de omvormer heeft Kris zelf vastgezet.Ik sprak je hierover sindsdien ettelijke keren aan. Jouw uitleg was dan eens dat de doos open was. En toch heeft Luc, die hier toen aanwezig was, jouw techniekers de doos met montagevoet erin zien meenemen na afloop van de werken. Jij was niet aanwezig tijdens de installatie. Dan eens zeg je me dat bij de installatie bij Luc, die zelf ook een aantal problemen met jouw bedrijf heeft, een recenter model van batterij geplaatst werd en dat daar wel een installatievoet bij was geleverd maar mijn ouder model er geen bij had. Dan weer zou je het nodige bestellen. Jouw uitleg veranderd continu en klopt van geen kanten. We zijn nu meer dan 2 maanden later. De batterij is nog steeds niet compleet en niet volgens de voorschriften gemonteerd. En dan ga je zelf gefabriceerde houten pootjes onder de batterij monteren en beweer je dat je de originele stukken niet kan vastkrijgen. Moet ik daaruit opmaken dat jouw voorlopige oplossing hiermee definitief wordt? Wij aanvaarden dit niet en willen het volgens de montagevoorschriften. De batterij staat naast de watermeter en hierbij krijgen we electrocutiegevaar, brandgevaar...5 juni, de dozen worden terug gebracht, compleet leeg. Voor de handleiding heb je me naar Google gestuurd. Ik stuur je als bijlage 2 screenshots van een filmpje waarop je kan zien welke stukken er allemaal bij de levering horen. Ik heb ook mijn bedenkingen of onder de beschermingskap alles wel deftig gemonteerd is.Mei en juni waren fantastisch zonnige maanden waar enkel Fluvius voordeel bij haalde. Je beweerde dat we konden genieten van het injectietarief zonder de keuring van de installatie. Daarop heb ik navraag gedaan bij Luminus. Antwoord was zonder keuring geen vergoeding!Ondanks een zonnige junimaand bleven we teveel energie van het net afnemen. Simpelweg omdat de installatie niet naar behoren werkte. Als bijlage ons verbruik en injectie in juni en juli. Daar zie je het verschil. Juni was een betere maand qua zon en toch lag ons verbruik daar hoger. Na de wijzigingen aan de installatie op 25 juni gaat ons verbruik van het net omlaag. Eigenlijk beginnen we dan pas voordeel uit de batterij te halen.Ondanks dit voordeel nog steeds geen plaatsing batterij volgens voorschriften.10 Juli keuring van ACEG. Geen eendraadsschema dat via e-mail zou toekomen. Uiteindelijk diezelfde ochtend gekregen via Whatsapp toen ik al op mijn werk was. Verder nieuwe keuring vereist maar geen al te grote problemen, kabel en eendraadsschema . Batterij staat naast de watermeter nog steeds zonder voet. Bij waterlek electrocutiegevaar, brandgevaar en welke schade nog meer?Onze offerte werd van 16000 euro opgetrokken naar 17000 om over te gaan van 3 omvormers en 3 batterijen naar 1 omvormer en 1 batterij, weliswaar zwaarder maar toch...?Én jullie hadden in onze meterkast aansluitingen gewijzigd op een manier die wettelijk niet toegelaten is. Gelukkig hebben we dit zelf opgemerkt. Allemaal niet serieus.Én ik heb al aangekaart dat de opbrengst van de zonnepanelen te laag ligt. Ik ben me er bewust van dat je er geen 100% kan uit halen. Maar wanneer je in de beste omstandigheden, rekening gehouden met veel zonlicht en ideale temperaturen een verlies lijdt van rond de 34% dan zit er iets mis. Je vind dit ook niet normaal. En daar houdt het ook weer op. Er komen geen metingen geen oplossingen. Ik moet het maar doen met techniekers buiten jouw bedrijf die me op anomalieën wijzen. Het houdt niet op bij verkopen. Een minimum aan kennis lijkt me geen overbodige luxe voor een dergelijke prijs.De gevolgen hiervan waren tijdrovende opzoekingen en heel veel ergernis en stress terwijl ik herstellend ben van ziekte. Financieel verlies door te lage opbrengst zonnepanelen en geen injectietarief bij gebrek aan keuringsverslag.Oplossing: een correcte montage van de thuisbatterij, volgens de voorschriften en de nodige metingen en oplossing voor verlies op rendement van de zonnepanelen. Desnoods financiële vergoeding van @urservice voor geleden en blijvend verlies bij het niet vinden van oplossingen voor de problemen.Groeten,Carine Holemans en Kris Coppenolle