Beste,Ik bestelde in Q3/2018 een halfopen keuken type SENTIbij KVIK met 5 inbouwtoestellen AEG en een voleiken werkblad behandeld met witolie: afgesproken levering was begin april aangezien we op 19 april gingen verhuizen naar onze nieuwbouw. Gelukkig betaalden we tot heden slechts een deel van het totale factuurbedrag (+/- 90%): ook hierover deed KVIK al moeilijk.Toen de leveringsdatum naderde kregen we bericht dat de levering pas later kon ingepland worden: na uitdrukkelijk verzet van ons, werd dit dan toch op 28 maart '19 ingepland: hiervoor moest ik een dag onbetaald verlof nemen. Bij de plaatsing bleek echter dat het voleiken werkblad met de verkeerde olie was behandeld: dus de plaatsing kon niet verder afgewerkt worden. Eerst probeerde Kvik ons nog te overtuigen om het werkblad af te schuren en opnieuw te behandelen, maar dat hebben we steeds geweigerd: pas toen we dreigden met een procedure via Test-Aankoop of via advocaat, gaf men toe. Op 12 april werd dan het nieuwe werkblad geplaatst en de keuken verder afgewerkt. We hebben echter geen enkelbewijs gekregen dat dit wel degelijk een nieuw werkblad was: ik vond het al vreemd dat deze 3 stukken wel pasten, terwijl zij dit bij het vorige werkblad ter plaatse hadden moeten correct afzagen. (Maar tot daar aan toe).Ik moest dus weer een dag onbetaald verlof nemen voor de verdere afwerking. Tijdens de de plaatsing van dit nieuw werkblad maakte een werknemer van Kvik een schuifbeweging over de onderstaande kast, waardoor er een hoek van de zijplaat beschadigd werd: resultaat was dat ze een nieuwe zijplaat moesten bestellen. Dezelfde dag ontdekten we reeds wat mankementen qua afwerking, waaronder witte dopjes die ontbraken op de vijskoppen en de transformator met draden van de ondergebouwde LED-verlichting lagen open en bloot in de kast. En de spleten tussen het 3-delig werkblad waren niet correct afgewerkt.Hierop heb ik KVIK ingebreke gesteld: zij beloofden dat ze de nodige herstellingen kwamen uitvoeren.Pas 2 maand nadien, medio juni, werd een nieuwe afspraak gemaakt: dit keer kon ik geen verlof meer inplannen (omdat ze nogal vrij laat een afspraak hiervoor maakten) en nam mijn vrouw verlof. Mijn vrouw is anderstalig, en niet technisch aangelegd en had dus niet in het oog dat de vervanging van de zijplaat verkeerd is en de andere afwerkingspunten niet volgens de regels van de kunsten zijn uitgevoerd. Toen ik 's avonds thuis arriveerde en de afwerkingsfiche bekeek, moest ik toch de wenkbrauwen fronsen: de beschadigde zijplaat werd vervangen door een zijplaat van de TINTA reeks, en dus niet van de SENTI reeks: je merkt een verschil in kleur, materiaal en dikte. Bovendien werden de spleten tussen de werkbladen wederom niet afgewerkt volgens de regels van de kunst.Ondertussen bleek ook dat de AEG dampkap met automatische sensor niet naar behoren werkt: het toestel zou automatisch de zuigkracht aanpassen naarmate luchtvochtigheid en dergelijke: dan mogen van een dampkap van € 1000 wel verwachten dat dit correct werkt.Toen de boekhouddienst een week na de 'afwerking' er ons op attent maakte dat het saldo dringend moest betaald worden, heb ik laten weten dat we nog niet tevreden zijn over de afwerking en dat ik via Test-Aankoop een klacht zal indienen bij deze dus.De manager van KVIK liet ons daarmee weten onze klacht af te wachten: hij verwees wel naar een afwerkingsfiche die wij ondertekend zouden hebben, wat ik ten stelligste ontken. Deze fiche komt niet overeen met het exemplaar dat wij kregen n er staat een fout openstaand saldo op voor het totale bedrag!? Bovendien zal mijn vrouw nooit iets tekenen in mijn naam of van zaken waarover ze geen kennis heeft.We willen dus niet alleen dat de afwerking correct wordt uitgevoerd, maar ook dat de dampkap wordt vervangen/hersteld en een schadeloosstelling voor mingenot alsmede voor de onbetaalde verlofdagen die we totnutoe hebben moeten opnemen.Alvast dank voor uw tussenkomst,Koen Stroobants