In 2018 heb ik geïnformeerd over een contractwijziging, in de vorm van een adreswijziging. Ik was verkeerdelijk onder de indruk dat ik een hospitalisatieverzekering had bij DKV (onder de naam van mijn moeder). Hier werd een DKV Hospi Premium verzekering afgesloten. Ik had begrepen dat ik nog verzekerd was, maar blijkbaar was dit niet zo. Ik kreeg als reactie dat de polis beëindigd werd en dat er daarom een nieuwe verzekering afgesloten diende te worden. Hierbij ontving ik een formulier dat ik moest invullen en ondertekenen. Dit heb ik niet gedaan, aangezien ik eerst de voorwaarden en de prijs van de verzekering wilde weten.Toch ontving ik in de bus een medi-card, hoewel ik dus geen enkele vragenlijst invulde en NIET akkoord ben gegaan met een verzekeringsvoorstel. Hierop contacteerde ik DKV en vroeg ik naar de voorwaarden van de polis. Daarnaast had ik ook nog steeds geen factuur ontvangen én geen medische vragenlijst ingevuld (daarom dat ik misschien ook aangesproken wordt als De Heer ipv juffrouw of mevrouw)... Dus de gegevens die DKV over mij heeft zijn zelfs volledig verkeerd. Omdat ik niet tevreden was over de gang van zaken (zomaar een verzekering afsluiten zonder toestemming of akkoord) heb ik samen met mijn verzekeringsmakelaar een opzegbrief verstuurd, maar kreeg ik als reactie dat we minder dan drie maanden voor de vervaldag waren en dus geen opzeg meer konden doen. Echter wil ik de nadruk leggen op het feit dat ik NOOIT iets ondertekend heb, NOOIT akkoord gegaan ben met een voorstel en NOOIT iets betaald heb. Ik vraag mij dus sterk af op welke basis en met wiens akkoord DKV deze verzekering afgesloten heeft. Na meermaals te mailen kreeg ik een reply met als attachment het contract dat ik ondertekend zou hebben. Dit was een contract met deels mijn gegevens (naam en adres dat ik doorgegeven had toen ik de adreswijziging wou doorvoeren) en deels gegevens van mijn moeder (gerecupereerd uit een dossier dat afgesloten was). De handtekening onderaan was precies een kindertekening. Men beweerde dat dit het contract was dat ik ingevuld en ondertekend had. Dit was frappant: 1) Waarom zou ik mijn moeder's rekeningnummer gebruiken? (als ik een terugbetaling wil zou ik die natuurlijk liefst op mijn eigen rekening ontvangen) 2) waarom zou ik een ander e-mailadres opgeven dan ik initieel opgegeven heb (het e-mailadres van mijn moeder) 3) met een vervalste handtekening.Ik wil dan ook dit contract met onmiddellijke ingang opzeggen aangezien jullie GEEN ondertekend contract van mij hebben. Noteer ook dat de verzekering die zonder mijn toestemming afgesloten werd, niet dezelfde verzekering is die ik vermoedde te hebben (Hospi Premium versus Hospi Select). De wachttijd voor een respons op e-mails is 2-3 maanden. Aan de telefoon helpen ze je niet verder.Ik zou volgende willen: 1) Onmiddelijke stopzetting (ik probeer dit nu via een afgesloten groepsverzekering via mijn werkgever. echter vind ik dit niet correct, aangezien ik dit contract nooit afgesloten heb) 2) ik eis dat het betaalde geld onmiddellijk teruggestort wordt: een rekeningnummer recupereren uit een voorgaand dossier kan toch niet wettelijk zijn en bovendien niet ethisch correct. Ik hoop dat u mij hierin kan helpen. Ik hoop oprecht dat ik verder geholpen kan worden.