Terug

Afrekening gas + terugbetaling waarborg en voorschot

Opgelost Openbaar

Senior Homes

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. L.

Naar: Senior Homes

25/07/2025

Beste, ik heb in de residentie Rialto (assistentiewoningen in het centrum van Oostende) gewoond van 25 jul 2023 tot 26 april 2025 en ik wil een volwaardige gasafrekening en de terugbetaling van het voorschot en de waarborg. Tevens vraag ik een foto van de tussenmeter van warm water en de stand van deze meter bij vertrek uit het appartement. Dat is mij beloofd op 28 april 2025 bij de opmaak van het proces-verbaal van de plaatsbeschrijving op het einde van de bewoning. Die meter werd tijdens de plaatsbeschrijving niet gevonden in het appartement, ondanks het feit dat in het verslag van de bewonersraad van 10 februari 2025 werd vermeld dat er in elk appartement een tussenmeter aanwezig is. Ik ben nu drie maanden weg uit het appartement en heb nog geen enkele reactie gekregen.

Berichten (2)

Senior Homes

Naar: C. L.

26/07/2025

Beste Ik ben in verlof tot 4 augustus en beantwoord uw mail bij mijn terugkeer. Met vriendelijke groeten Kathy Vandenborre Met vriendelijke groeten, Kathy Vandenborre* Bestuurder +32 479 66 60 32 www.seniorhomes.be Wij zoeken nog gronden/locaties. Weet u af van een locatie die te koop is of komt? Laat ons dan iets weten en onek hoe wij u kunnen belonen! -Onze dienstverlener binnen de SH-groep - SENIOR HOMES BV VINKTSTRAAT 1A 9800 DEINZE BE 0400 103 323 tel. 09 336 37 95 *Bestuurder van Senior Homes Holding Management bv,Kamibo Consult CommV vertegenwoordigd door Kathy Vandenborre *Bestuurder van Umanis vzw,Kamibo Consult CommV vertegenwoordigd door Kathy Vandenborre Disclaimer This e-mail and its attachments is intended only for the person(s) or entity to which it is addressed. If you receive this e-mail by mistake, please delete this e-mail from your system and destroy all copies of it. It may contain confidential and/or privileged information. You should not copy it or use it for any purpose nor disclose its contents to any person unless allowed by a written document between the sender and the addressee. Deze e-mail en eventuele bijlagen zijn uitsluitend bedoeld voor de persoonersonen of instanties aan wie hij geadresseerd werd. Als u deze mail verkeerdelijk hebben ontvangen, gelieve deze te verwijderen en alle kopieën te vernietigen. Deze mail kan vertrouwelijke informatie bevatten. U mag deze in geen enkel geval kopiëren of verspreiden, noch mag de inhoud bekend gemaakt worden aan derden zonder een voorafgaande schriftelijke toelating.

Bemiddeling door Testaankoop 11 augustus 2025

Senior Homes

Naar: C. L.

13/08/2025

Geachte Wij hebben uw schrijven in goede orde ontvangen en hebben nader onderzoek ingesteld wat door de verlofperiode langer kan duren. De bewering van Dhr Lochy dat hij de meterteller niet weet zitten of deze niet werd bezorgd, is formeel onjuist. Tijdens de uittredende plaatsbeschrijving werd door de operations manager aan Dhr Lochy visueel getoond waar de waterteller voor de meting van het sanitair warm water zich bevindt. Deze bevindt zich in de bergingkast van het appartement thv de rode buis maar Dhr Lochy blijft ontkennen dat dit de tussenmeter is die gehanteerd wordt bij de afrekening. De data, zoals ook gemeld bij de gebruikersraad en in diverse andere toelichtingen door onze operations manager aan Dhr Lochy, en eveneens aan en door diens eigenaar, komen maandelijks digitaal binnen. Op de gebruikersraad was Dhr Lochy echter nooit zelf aanwezig wegens andere activiteiten, maar tegelijk werd de toelichting niet aanvaard/betwist. Gezien de blijvende argwaan van Dhr Lochy hebben wij toch ook nog bijkomend aan de installateur én aan de energieleverancier Luminus die ook in de toekomst zal instaan voor de rechtstreekse afrekening naar de eindgebruikers per appartement, een extra controle gevraagd op het systeem en ons te bevestigen dat de gegeven toelichting correct is. Deze hebben ons dit uirukkelijk bevestigd: Er is een caloriemeter per entiteit die de warmte meet – verwarming Er is een individuele meter teller in elke entiteit die het verbruik van het warm water meet, dat in meerdere centrale stooklokalen wordt opgewarmd. De stooklokalen zijn toegewezen aan één of meerdere blokken. Onderstaande werd bevestigd door Luminus na bezoek ter plaatse en analyse van de value reports die zij momenteel ook al maandelijks krijgen: “In kolom P (volume,m3,inst-value,0,1,0) staat de meterstand van het sanitair warm water in m³”. Dit is een systeem dat zeer frequent gebruikt wordt in appartementsgebouwen. De volledige afrekening is lopende maar gezien het volume, extra bevragingen en verlof nog niet afgerond. Dit wordt uiterlijk volgende week afgerond en afgerekend met alle partijen. Ook Dhr Lochy zal hiervan het detail ontvangen. Dhr Lochy contacteerde onze diensten niet meer na de uittredende plaatsbeschrijving, dit was zeker een optie geweest, spijtig. Wij menen hiermee dan het dossier volgende week aansluitend volledig te kunnen afsluiten. Bij verdere vragen kan u ons steeds contacteren. Met vriendelijke groeten, Kathy Vandenborre* Bestuurder *Bestuurder van Umanis vzw,Kamibo Consult CommV vertegenwoordigd door Kathy Vandenborre Disclaimer This e-mail and its attachments is intended only for the person(s) or entity to which it is addressed. If you receive this e-mail by mistake, please delete this e-mail from your system and destroy all copies of it. It may contain confidential and/or privileged information. You should not copy it or use it for any purpose nor disclose its contents to any person unless allowed by a written document between the sender and the addressee. Deze e-mail en eventuele bijlagen zijn uitsluitend bedoeld voor de persoonersonen of instanties aan wie hij geadresseerd werd. Als u deze mail verkeerdelijk hebben ontvangen, gelieve deze te verwijderen en alle kopieën te vernietigen. Deze mail kan vertrouwelijke informatie bevatten. U mag deze in geen enkel geval kopiëren of verspreiden, noch mag de inhoud bekend gemaakt worden aan derden zonder een voorafgaande schriftelijke toelating. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 25 juli 2025 16:45 Aan: Kathy Vandenborre kathy@seniorhomes.be Onderwerp: Afrekening gas + terugbetaling waarborg en voorschot ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform