Terug

Afhandeling van Fraude op Rekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: AXA Assistance

21/08/2019

Beste,Op 28 juli ll. werd er door een frauduleuze handeling op mijn rekening, enerzijds 1.100 € overgeschreven van de spaarrekening naar de zichtrekening, en anderzijds 2 x 251€ overgeschreven naar een frauduleuze account. Ik heb daadwerkelijk 1 x zaken moeten doorgeven aan de fraudeur. Maar meteen toen ik mijn fout bemerkte mijn kaart(en) laten blokkeren.Zoals door AXA geantwoord, kunnen ze hier niet voor verantwoordelijk worden gesteld. Blijft het feit dat AXA internet banking slecht beveiligd is tov andere banken waar je minstens 2 zaken, zoals Klantnummer/Digipass nummer en de rekening moet ingeven, en hvalt het niet te verklaren dat met 1 fout 3 overschrijvingen gebeuren, waarvan notabene 1 van de spaarrekening naar de zichtrekening.AXA verschuilt zich achter het feit dat ze genoeg boodschappen plaatsen op hun landingspagina, maar gaan voorbij aan de sumiere beveiliging van hun applicatie (slechts één indentificatie nummer)Hierdoor is dus 502 € verdwenen van de zichtrekening en 1100 € onterecht overgeboekt om saldo te creeren !Ik verwacht dus ook terugstorting van de 502 € en een aanpassing in jullie online banking systeem zodat andere klanten beveiligd zijn op een betere manier, en fraudeurs het veel moeilijker hebben !Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform