Terug

Afhandeling van 2 dossiers Tak 21

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. T.

Naar: Athora Assurances Non-Vie (Baloise Insurance)

26/01/2021

Mijn klacht heeft betrekking op de afhandeling van 2 dossiers “ Tak 21” gekend onder de nummers: -GU186156 -GU186155 bij Athora.Beide dossiers hebben als vervaldag 20/12/2020.Pas op 28/12/2020 ontvangen wij de uitkeringskwitantie. Op deze kwitantie staat een bankrekeningnummer die ons onbekend is. Ik neem telefonisch contact op. Men vraagt mij om onze huidige bankrekening te vermelden op het document, wat ik en mijn echtgenote doen. Wij maken op 28/12/2020 de uitkeringskwitantie over samen met een ingescande kopij van de voor en achterzijde van onze identiteitskaart en de bankkaart van de rekening ad hoc. Op deze stukken is duidelijk onze beide handtekeningen te zien. Gezien wij geen reactie krijgen, neem ik op 6/1/2021 terug telefonisch contact op. Volgens ATHORA was het dossier nog niet volledig. Men wachtte op een bevestiging van de makelaar dat de door ons opgegeven bankrekening wel degelijk van ons is. Men zou hem hebben aangeschreven.Al jaren gebeuren de stortingen in de dossiers waarvan sprake via onze bankrekening bij de Deutsche Bank. Toch is dat niet voldoende en moet een derde partij - de makelaar die geen affiniteit heeft met onze bank - bevestigen dat wij titularis zijn van de rekening waarvan sprake. Op 7 januari 2021 contacteerde we onze makelaar die beweerde geen vraag van ATHORA te hebben ontvangen.Op 11 januari 2021 krijgen wij een brief van Athora die gedateerd is op 31/12/2020 met de vraag om het bankrekeningnummer over te maken waarop het bedrag mag gestort worden. Daarbij staat vermeld “na ontvangst van het gevraagde zullen wij tot uitbetaling overgaan”. Het is nu al de tweede maal dat men die vraag stelt. Per fax maken we opnieuw hetzelfde bankrekeningnummer over.Op 12 januari 2021 krijgen wij een mail van Athora, waarin ons wordt meegedeeld dat ze niet kunnen overgaan tot de uitbetaling. Men vraagt nu om een bevestiging van de Deutsche Bank. Ingevolge ons verzoek maakt de Deutsche Bank op 13 januari 2021de bevestiging per mail over, verwijzende naar de beide dossiers. Op 19 januari 2021 wordt uiteindelijk een van de twee dossiers vereffend.Het bedrag van het tweede dossier komt niet op de rekening.Gezien deze uitbetaling uitblijft nemen wij op 21 januari 2021 opnieuw contact op met ATHORA.Nu blijkt men niet te hebben gezien dat de bevestiging van de Deutsche Bank betrekking had op de twee dossiers.Op 21 januari 2021 hebben we per mail klacht neergelegd bij de klachtendienst van Athora.Tot op vandaag hebben wij van hen nog geen enkele reactie gekregen en werd het tweede nog altijd niet vereffend.Waarom kan ATHORA al die formaliteiten niet doen voor de vervaldag en komt men pas weken na de vervaldag met de vraag om een bevestiging van de bank. Maar ondertussen zijn we een maand verder en is een van de twee dossiers nog altijd niet vereffend.

Berichten (3)

Athora Assurances Non-Vie (Baloise Insurance)

Naar: L. T.

05/02/2021

GeachteWij hebben uw schrijven met referentie CPTBE01179078-43 goed ontvangen en wensen ons te verontschuldigen voor het eventuele ongemak dat u mocht ondervinden naar aanleiding van uw vraag tot uitbetaling van deze 2 contracten.Het rekeningnummer dat standaard vermeld was op de kwijting was een rekeningnummer ingegeven door de makelaar in ons systeem bij de opmaak van het contract.Ook al gebeurt elke storting voor dit contract vanop een bepaald rekeningnummer, toch hebben wij een bevestiging nodig van het rekeningnummer waarop de uitbetaling mag gebeuren.Deze bevestiging kan overgemaakt worden door uw makelaar of door uw bank. Deze maatregelen zijn uit veiligheidsredenen ingegeven om fraude tegen te gaan.Wij hebben deze bevestiging van de bank ook ontvangen in dossier gu186156 met vermelding dat dit ook voor het contract gu186155 van toepassing is.Intern hebben wij dan ook de mail in het dossier Gu186155 vermeld en hebben de nodige stappen ondernomen om over te gaan tot de uitbetaling.Het contract gu186156 is uitbetaald op 15/01/2021 en het contract gu186155 is uitbetaald op 03/02/2021.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en staan ter uwe beschikking voor meer informatie.Met vriendelijke groeten.Vanessa CoolsBeheerder Life RetailAthora Belgium sa/nv Bruxelles 1050 Brussel BelgiumN° entreprise 0403.262.553 Ondernemingsnr RPM Bruxelles RPR BrusselAthora Belgium NV/SA Rue du Champ de Mars 23 Marsveldstraat - Brussel 1050 Bruxelles KBO BTW-nr. (BE) 0403.262.553 - RPR BrusselN° BCE - TVA (BE) 0403.262.553 - RPM Bruxelles Verzekeringsonderneming toegelaten onder codenr. 0145 - Entreprise dassurances agréée sous le code n° 0145 www.athora.com/be U kunt ons beleid met betrekking tot de verwerking van uw gegevens raadplegen op www.athora.com/be Vous pouvez consulter notre politique concernant le traitement de vos données sur www.athora.com/be This e-mail and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this e-mail in error please notify the system manager.

L. T.

Naar: Athora Assurances Non-Vie (Baloise Insurance)

17/02/2021

GeachteIn de waarden van ATHORA lees ik “We geven om ons bedrijf, onze klanten en elkaar. “Ik had gehoopt dat ATHORA - die zich voordoet als een klantgerichte organisatie - mij een duidelijk antwoord zou geven op een aantal vragen.Spijtig genoeg heb ik dit niet gekregen.Ik stel mij nog altijd de vraag waarom ik 7 weken heb moeten wachten op de uitbetaling.Waarom heeft men in het eerste contact geen bevestiging gevraagd van de bank?Eerst vraagt men een kopie van de identiteitskaart en de bankkaart.Daarna heeft men een bevestiging nodig van de makelaar en pas op het laatste wordt een bevestiging gevraagd van de bank. Dit komt bij mij over als een doelbewust vertragingsmaneuver.Uit de historiek van de briefwisseling blijkt ook dat ATHORA in dit dossier weinig initiatief nam, integendeel! Graag had ik dan ook geweten of ATHORA de handelswijze ad hoc passend vindt of niet.Een zeer ontgoochelde klant.Luc Tack

L. T.

Naar: Athora Assurances Non-Vie (Baloise Insurance)

12/03/2021

Geachte, Nog altijd geen antwoord gekregen op mijn schrijven van 17/2/2021. Gewoon ter inlichting. Eenzelfde contract bij Ergo Life werd binnen de week na vervaldag na het overmaken van een kopie van mijn bankkaart en identiteitskaart uitbetaald. Mijn vraag waarom het bij jullie 7 weken moet duren, werd nog altijd niet beantwoord. Is dit klantgericht? Groeten Luc Tack


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform