Het bedrijf Essec vind het normaal om Proximus klanten af te blaffen en te beledigen waar ze bij staan. Hun (Essec) klachtendienst vind dat ook best normaal (zie bijlage)... De baas zelf, Luc Achten, begint al dadelijk te vloeken en te tieren in zijn allereerste email communicatie naar mij toe. Betaal ik daar 84 euro per maand voor aan Proximus? Al lange tijd klant bij Proximus, zelfs jaren hard voor gewerkt, zoek mijn per-id maar op ID838428, dan weten jullie (Proximus) wat voor iemand ik ben. Ik stap de Proximus shop binnen te Heusden met de vraag 'kan u me aub helpen, de klantendienst schiet niet op'. Als callcentermedewerker, en nu supervisor, ken ik de afscheep-methodiek van buiten... ik spreek de medewerker erop aan en ik word beledigd, afgeblaft, onder vuur genomen, mag niet eens uitspreken, en dat puur omdat ik niet meer wil afgescheept worden. Uiteindelijk heeft hij dat door en belt zelf de klantendienst. De Essec klachtendienst vind dit best normaal (empathie 0,0 en neemt niet eens de moeite om eens door te vragen), neemt de grote baas in CC en dat taalgebruik was nog erger dan dat van de medewerker (verdomme, ga maar veel zever vertellen...) Als ik dat doe op mijn job hoef ik niet meer te komen de dag erna.... (zie mailverkeer in bijlage). Einde klacht.