Terug

adres retourzending en terugbetaling

Closed Openbaar

Kikino Amsterdam online kledingwinkel

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. A.

Naar: Kikino Amsterdam online kledingwinkel

30/10/2024

Mevrouw,Mijnheer, Ik heb een klacht rond jullie oneerlijk retourbeleid en over de namaak kleding die ik ontving op 13 oktober 2024. Dit is ook de datum van mijn 1°mail naar de klantendienst. Laatste mail op 24 en 25 oktober2024. 1. De 2 Isabelle/Elegante gebreide kleding truitjes zijn zeer slordig afgewerkt en bevatten geen enkel label (noch samenstelling stof noch land van productie). Het beantwoordt niet aan de beschrijving op de webshop. Dit vermeldde ik in mijn EERSTE mail als reden van retour en terugbetaling. 2. Op jullie website vermelden jullie niet dat de goederen terug gestuurd moeten worden naar CHINA !! Dit is volgens mij klanten bedrog. 3. Jullie vermelden enkel dat stap 1 een mail is naar de klantendienst met de reden tot retour en dat jullie dan het RETOURADRES bezorgen. Jullie vermelden wel dat retour op kosten van de klant is. Ik stuurde jullie 3 mails met de vraag naar het retouradres. In de 2 eerste mails bezorgen jullie mij GEEN RETOURADRES en enkel een kortingsbon voor een volgende aankoop. De ene keer 50%, dan 60% en in de laatste mail 50%. De mail leest als een chatbox of AI. En is geen antwoord op mijn vraag. 4. In de 3de mail melden jullie de procedure van RETOUR: Ik citeer uit de mail KIKINO ..."Het product moet worden geretourneerd naar China. Alle verzendkosten, inclusief douanekosten, moeten door u worden betaald..... Restituties worden pas verwerkt nadat het product in originele staat is ontvangen.... Bevestig of u door wilt gaan met de retourzending.... Mijn DOEL van deze klacht: jullie aanklagen voor misleidende online verkoop technieken en verkopen van namaak die niet voldoet aan de Europese richtlijnen door het ontbreken van een label in het product..... Ik wil een retouradres in Nederland en mijn geld terug ! Ik lees uitsluitend negatieve reviews over KIKINO en ben zeker niet de eerste klant met klachten. Hieronder vindt u het mailverkeer tussen mij, de klant, en de klantendienst van KIKINO. - Mail1: Mail klantendienst 25/10/2024 Geachte klant, Bedankt voor het contact. We betreuren het echt dat u de eerste klant bent die dit probleem met ons product ervaart, en we waarderen uw geduld terwijl we eraan werken om het op te lossen. We hebben uw zaak grondig beoordeeld en hebben op dit moment de best mogelijke aanbieding gedaan. Houd er rekening mee dat u bij uw volgende aankoop bij ons een kortingscode van 50% kunt gebruiken. Als u liever doorgaat met retourneren, raadpleeg dan het bijgevoegde retourformulier. Houd rekening met de volgende punten voordat u een beslissing neemt: Het product moet worden geretourneerd naar China. Alle verzendkosten, inclusief douanekosten, moeten door u worden betaald. Als het product op de terugweg tijdens het transport verloren gaat, ligt de verantwoordelijkheid bij de klant. Restituties worden pas verwerkt nadat het product in originele staat is ontvangen. Bevestig of u door wilt gaan met de retourzending of profiteer van de 50% korting die u kunt besparen op verzendkosten. We kijken ernaar uit om van u te horen. Met vriendelijke groet, Mike Klantenservice 2. Mail 2: Mail/antwoord klant : Gelieve deze info ook op jullie website te zetten !!! KIKINO is louter bedrog en dringend nodig dat er inspectie naar jullie bedrijf komt. Uit alle reviews blijkt dezelfde informatie. 3. Mail 3: Mail klantendienst Hallo daar, Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen. Het spijt ons te horen dat het vorige aanbod niet aan uw verwachtingen voldeed en we stellen uw feedback op prijs. Om uw zorgen beter weg te nemen, willen wij u 60% korting bieden op uw huidige bestelbedrag voor uw volgende aankoop. Laat het ons weten als dit voor u werkt en wij geven graag de kortingscode op uw bevestiging. Ons doel is om uw tevredenheid te garanderen en we hopen dat dit aanbod onze inzet toont om uw zorgen op te lossen. We kijken uit naar uw reactie en blijven beschikbaar voor verdere hulp. Andrew Klantenservice 4. Mail 4: Mail 17/10/2024 Ik wil geen korting zoals jullie in jullie mail vermelden. Dus niet akkoord met jullie aanbod. Kunnen jullie mij aub zo snel als mogelijk het retouradres bezorgen. De 2 truitjes bevatten geen etiket met samenstelling stof,geen label en zijn onnauwkeurig afgewerkt.volgens mij is het namaak. Ik hoop op een vlotte terugbetaling zoals vermeld op jullie website. En ik wil helemaal geen korting op een volgend product. Gewoon geld terug zoals vermeld op jullie website. Ik hoop dat de vele negatieve reviews over jullie bedrijf niet kloppen. Hopend op een snelle terug betaling en het retouradres. Charlotte Vanden Bulcke 5. Mail5: Mail klant op 13/10/24 Beste, Ik ontving vandaag,maandag 14 oktober, mijn bestelling #NL7615995. Besteld op 3 oktober 2024. Het is niet wat ik verwacht had en ik wil het terug sturen. Op de website lees ik dat ik via deze mail het retouradres moet vragen. Kunnen jullie mij dit bezorgen ? Charlotte Vanden Bukcke Prinses Lydialaan 61,3001 Heverlee - Antwoord klantendienst Op do 17 okt 2024 18:43 schreef klanten service [info@kikino-amsterdam.nl]: Hallo daar, Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen. We vinden het jammer om te horen dat het product dat u heeft ontvangen niet aan uw verwachtingen voldeed. Uw feedback is belangrijk voor ons en we willen ervoor zorgen dat uw zorgen op de juiste manier worden aangepakt. Als gebaar van goede wil bieden we 50% korting op uw huidige bestelling, die u kunt toepassen op uw volgende aankoop. Laat het ons weten als deze aanbieding voor u werkt en wij geven de kortingscode op uw bevestiging. Uw tevredenheid is onze prioriteit en we waarderen de kans om uw ervaring te verbeteren. Als u nog vragen of opmerkingen heeft, neem dan gerust contact met u op. We kijken uit naar uw reactie. Andrew Klantenservice

Bemiddeling door Testaankoop 13 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform