Terug

Achteruitrijcamera

Closed Openbaar

Group Pashuysen

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: Group Pashuysen

04/12/2021

Beste,Op donderdag 17/12/20 breng ik mijn wagen, een Opel insignia grand sport, bouwjaar 2018, binnen bij Group Pashuysen te Aarschot voor een onderhoud, en plaatsing van een nieuwe achteruitrijcamera. Er werd mij telefonisch beloofd dat de wagen dezelfde dag nog klaar zou zijn. Uiteindelijk was de wagen op het einde van de dag, niet klaar, en kwamen er ineens ook nog remblokken bij. Dus werd er mij beloofd dat de wagen de volgende dag vrijdag 18/12/20 zou klaar zijn, rond 17.00u. Wanneer ik de wagen die vrijdag kwam afhalen, werd er mij gezegd dat het onderhoud en de remmen ok waren, dat de camera ook was geplaatst, maar dat deze nog niet werkte. Bij het in achteruit plaatsen lichte alleen het hmi vooraan heel fel op, maar er kwam geen beeld. Ik stemde in op hun vraag om de wagen op een ander tijdstip weer binnen te brengen om de installatie te voltooien. De volgende afspraak werd vastgelegd op woensdag 06/01/21. Ik vroeg hen of ik vanaf dan een gratis vervangwagen kon krijgen. Waarop ik het antwoord kreeg dat ik wel een vervangwagen kon krijgen, maar dat het niet zeker was dat deze gratis ging zijn. Ik antwoorde hierop dat ik hiermee niet akkoord was, en dat het uiteindelijk hun fout was dat de wagen niet klaar was. Dat er mij was beloofd, de wagen op 1 dag klaar te krijgen, dat dit er al 2 waren geworden, en dat de wagen nog altijd niet klaar was. Uiteindelijk heeft men ermee ingestemd om me de vervangwagen gratis te leveren.Ik bracht de wagen op woensdag morgen 06/01/21 binnen bij Pashuysen. Op het einde van de dag, rond 16.30u kreeg ik telefoon, dat de wagen weer niet klaar was, en dat ik bijgevolg, nog een dag langer met het vervangvoertuig mocht rijden. Uiteindelijk kreeg ik op vrijdag 15.00u een telefoontje van Pashuysen dat de wagen eindelijk klaar was en afgehaald mocht worden. Ik heb de vervangwagen voor aankomst weer vol getankt, zoals ik hem had gekregen, en mooi afgeleverd. Bij afhaling betaalde ik onmiddellijk het factuur via bank contact, waarna ik me naar mijn voertuig begaf. Ik merkte op dat de achteruitrijcamera werkte, maar niet dimbaar was, ook niet met de koplampen aan. Toen ik hiermee terug naar de balie ging, haalde men er de werkplaatsverantwoordelijke bij, die mij vroeg, waarom ik de camera niet had bij besteld toen ik in 2018 de wagen nieuw had besteld vanuit het fabriek. Een beetje geschrokken van dit onvriendelijk antwoord, zei ik dat de achteruitrij sensoren op mijn vorige wagen, veel accurater werkte dan deze op mijn Opel. Hij zei me dat de dim functie niet beschikbaar was bij een achteraf geplaatste camera, en dan zei hij nog eens dat ik hem dan maar direct had moeten bij bestellen, vanuit het fabriek. Ik geloofde mijn eigen oren niet. Ik heb deze camera express bij een erkende Opel garage laten plaatsen om een degelijke originele Opel camera te hebben. Tijdens de dag werkt de camera dus perfect, maar wanneer het dus donker is, is het hmi display zo fel verlicht, alsof men met een sterke lamp recht in je gezicht schijnt. Het is hierdoor ook veel moeilijker om iets in de spiegels te zien. Dit maakt het achteruit rijden in het donker, extreem moeilijk.Nu is mijn vraag ook, of dit echt normaal is? En kan de camera echt niet gedimd worden ? Of is de camera verkeerd aangesloten? Of is de camera verkeerd in geprogrammeerd ?Ik heb deze klacht ook al naar Opel gestuurd en een hele tijd gewacht op een reactie. Maar er is nooit op gerealiseerd.In bijlage vindt u hiervan de factuur.Ik zou graag een degelijk werkende dimbare camera hebben. Of een gedeeltelijke terugbetaling van de installatie kost. Tenslotte werkt de camera niet zoals het hoort.Wanneer het 's avonds regent en de camera is wat nat, waardoor het zicht erdoor niet goed is, kan ik mijn spiegels ook niet gebruiken zonder het hmi af te dekken of ik ben verblind. Hopend op jullie hulp.M.v.g.Pieter LemmensMolendries 43210 Lubbeek0497/455093

Berichten (1)

Group Pashuysen

Naar: P. L.

05/12/2021

Beste,Wij hebben de klacht van dhr Pieter Lemmens in goede orde ontvangen en reeds eerder terdege behandeld.Dhr Lemmens bestelde een accessoire achteruitrijcamera, een origineel accessoire voor de Opel Insignia, dat bij het uit te voeren onderhoud diende geplaatst te worden. Dit werd volgens de aan de klacht bijgevoegde factuur gea¯nstalleerd conform de richtlijnen van de constructeur.Na ingebruikname meldde dhr Lemmens ons dat de dimfunctie niet werkte volgens zijn verwachtingen bij dit artikel. Hierop lichtte onze aftersales verantwoordelijke toe dat er een verschillende werking is tussen een optie af fabriek en een origineel accessoire. De integratiemogelijkheden die de constructeur voorziet zijn niet dezelfde. Nooit werd hierbij gewag gemaakt dat dhr Lemmens '˜dit dan maar als optie op de wagen had moeten bestellen'. Tevens heeft dhr Lemmens bij de prijsvraag of bestelling van dit accessoire nooit gea¯nformeerd naar deze dimfunctie of melding gemaakt dat dit voor hem een belangrijk of essentieel element vormde van zijn bestelling.Ingevolge de ontevredenheid over de werking werd het klachtendossier overgemaakt aan Opel Belgium, die op hun beurt eveneens bevestigden dat het accessoire conform de specificaties werd gea¯nstalleerd en functioneerde.Deze informatie werd dan ook in de verschillende stadia van de behandeling van het dossier gecommuniceerd aan dhr Lemmens.In dit stadium van het dossier rest ons geen verdere mogelijkheid als concessiehouder Opel om verder te gaan met deze klacht. Wanneer de werking van voertuig en accessoire door de constructeur Opel conform verklaard worden, kan dhr Lemmens zich alleen nog tot de fabrikant wenden indien hij deze conformiteit niet in regel acht met de geldende homologatienormen voor voertuigen.Met vriendelijke groet,Davy GijsemansGroup PASHUYSEN--------------------------------Gaston Geenslaan 10-123200 AarschotTel: +32 16 56 70 84Fax: +32 16 56 08 92www.pashuysen.be--------------------------------This e-mail is confidential and intended for the addressee(s) only. If you are not an addressee please promptly notify the sender and delete the message. Do not use the content in any other way.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform