Terug

Abonnement en juridische dienst

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Abonnement

Klacht

E. D.

Naar: Testaankoop

10/11/2025

Beste, Reeds op 19 september 2025 mijn abonnement opgezegd. Op 5 november 2025 is er nog een domiciliëring afgegaan. Tevens heb ik tot op heden nog geen bevestiging van ontvangst opzegging ontvangen, nochtans is deze uitgevoerd via het hiervoor voorziene opzzgformulier op jullie website (moeilijk te vinden!). Ik eis daarom de onterecht betaalde sommen van 7/10 en 5/11 terug. Daarbij heb ik de laatste jaren meermaals mijn ongenoegen geuit over de behandeling van de gedupeerden van het dieselgate schandaal en gevraagd naar de goedkoopste formule om toch nog recht te hebben op schadevergoeding. Blijkt dat ik al enige tijd niet de goedkoopste formule (enkel digitaal) had. Het is als consumentendienst jullie recht om ook ons de goedkoopste formule aan te bieden. Daarnaast ben ik, net als vele anderen, aan het lijntje gehouden in de dieselgate zaak. Resultaat: vele jaren aan abonnementskosten maar een bijna onbestaande kans op schadevergoeding. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen verliezen hun recht wegens het uitvoeren van de destijds verplichte en door de overheid aanbevolen software update?! In mijn ogen is deze update irrelevant aan de door ons geleden schade, maar komt dit Volkswagen en bij uitbreiding jullie goed uit. De vele jaren aan abonnementskosten liggen bij de meeste trouwens in dezelfde grootte orde of zelfs hoger dan het bedrag van de schadevergoeding. De uitkomst van de hoogte van de schadevergoeding is in mijn ogen dan ook geen overwinning voor de gedupeerden, en zener als velen uiteindelijk met lege handen achter blijven. Daarbij was er de laatste jaren zeer weinig communicatie over en heb ik dit nooit zichtbaar gehad in mijn dossier. Als laatste heb ik ook klachten over jullie juridische dienst. Zij antwoorden zeer laat of niet en hebben weinig of geen meerwaarde. De grote spelers komen er op deze manier altijd gemakkelijk mee weg. Klacht via Testaankoop is voor hun gewoon niet antwoorden of naast de kwestie antwoorden met vooral wat dreigementen als we verdere stappen ondernemen. Als ze het drie maanden kunnen uitstellen, wordt de klacht toch gesloten en dat weten ze goed genoeg. Ik eis daarom bovenop de 2 maanden terugbetaling van de abonnementskosten, tevens 1 jaar extra. Dus 12,10 x 2 + 12,10 x 11 + 11,75 x 1 is 169,05 euro, een onmiddellijke stopzetting van mijn abonnement en met behoud van recht op schadevergoeding in de dieselgate zaak daar ik ook al die jaren klant ben gebleven tot op de door jullie opgegeven datum. Met vriendelijke groeten,

Berichten (3)

Testaankoop

Naar: E. D.

12/11/2025

Beste, Dank voor uw uitgebreide bericht en toelichting. Wij hebben helaas geen traceerbare kopie kunnen terugvinden van uw e-mail die u op 19 september 2025 hebt verstuurd. Om uw verzoek tot terugstorting van de onterecht afgeschreven bedragen verder te kunnen onderzoeken, zouden wij u willen vragen om een kopie of ontvangstbevestiging van die e-mail aan ons te bezorgen. Uw opmerkingen over de communicatie rond de dieselgate-zaak en uw ervaringen met de juridische dienst zullen wij doorsturen naar de verantwoordelijke van die afdeling zodat zij dit verder kunnen opvolgen. Zodra wij uw bewijs van verzending ontvangen, zullen wij uw verzoek verder behandelen en u zo spoedig mogelijk informeren over de uitkomst. Met vriendelijke groeten, Het team Klachtenbeheer.

E. D.

Naar: Testaankoop

13/11/2025

Beste, In bijlage een screenshot van de ontvangstbevestiging voor het opzeggen van het abonnement op 19/09 via het contactformulier. Met vriendelijke groeten,

Testaankoop

Naar: E. D.

14/11/2025

Beste, We hebben uw bericht doorgegeven aan onze abonnementendienst zodat uw dossier kan worden nagekeken. Zij nemen zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt voor uw geduld. Voor verdere vragen staan wij uiteraard tot uw beschikking. Met vriendelijke groet, Het team Klachtenbeheer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform