Terug

Aanrijding bij levering

Closed Openbaar

DHL ecommerce

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. B.

Naar: DHL ecommerce

31/03/2025

Goede middag, Ik heb een bestelling geplaatst bij een Nederlandse site ( tuin-machine.nl ). Zij gebruiken DHL Ecommerce voor hun zendingen in België te leveren. De chauffeur meldt zich 2 keer aan, maar ik was 2 keer aan het werk en heb de zending bijgevolg niet kunnen ontvangen. Bij de 2e levering, beschadigd de chauffeur mijn oprit met het achteruit oprijden. Ik heb dit dan ook gemeld aan DHL Ecommerce en de leverancier zijnde tuin-machine.nl. DHL ecommerce geeft aan dat ik mij enkel tot de leverancier kan wenden, echter is dit verkeerd. Het gaat om een aanrijding, dus dit zou in principe tussen de 2 partijen geregeld moeten worden ( chauffer in opdracht van DHL & eigenaar van de oprit zijnde mezelf ). Plots vandaag, 31/3, staat de chauffeur voor mijn deur ( zonder geplande levering ). Hij komt blijkbaar de schade inspecteren en heeft zich dan ook een 15-tal minuten op mijn eigendom begeven zonder toelating. Mijn vriendin komt net thuis in middagpauze en wordt meteen door de chauffeur aangesproken. Dit in het russisch, de chauffeur spreekt geen Engels, Frans of Nederlands. Mijn vriendin gaf aan dat ze niets van de kwestie wist en vroeg de persoon om te vertrekken, maar de man bleef in ander taal doorgaan. Mijn vriendin belde me en ik heb de chauffeur weggestuurd. Nadien contacteer ik DHL om dit aan te geven dat dit niet ok is en dat dit toch wel intimiderend overkomt, waarop DHL aangeeft dat dit niet onder hun verantwoordelijkheid valt maar onder die van hun onderaannemer. Ik geef duidelijk aan dat dit ik met hen werk en niet met hun onderaannemer waarop de customer service persoon mij terug aangeeft dat ze meer doen dan hun verantwoordelijkheid is en ik een onn*zelaar ben en daarop aflegd. Ik voel mij hier echt in de steek gelaten, zowel de leverancier als DHL ecommerce weerleggen hun verantwoordelijkheid. Ik ben dan net ook overgegaan tot klacht bij de politie en vandaar ook mijn melding naar jullie toe. Ik zou graag de aanrijdingkwestie asap opgelost zien, liefst bij wijze van aanrijdingsformulier en via de verzekering.

Berichten (2)

DHL ecommerce

Naar: D. B.

31/03/2025

Beste, Bijzonder vervelend om te vernemen dat er schade werd toegebracht door een chauffeur bij de levering van uw zending. Mijn excuses voor het ongemak. Ik adviseer u om foto’s te maken van de beschadiging en deze te sturen naar de verzender. Samen met de verzender kunt u de vervolgstappen bespreken. De verzender is onze opdrachtgever en kan bij ons een claim indienen via het claimformulier. De afdeling Claims beoordeelt deze en handelt de zaak verder af. Met vriendelijke groeten, An Customer Service Advisor parcelbe.cs@dhl.com www.dhlecommerce.be Hoe beoordeelt u onze klantenservice in zijn algemeenheid --------------------

D. B.

Naar: DHL ecommerce

02/04/2025

Goede morgen, bedankt voor jullie antwoord. Ik heb mij eerder deze week tot de politie gewend en alvast een melding gemaakt van dit incident ( voorloper process verbaal ). De politie heeft aangegeven dat ik mij niet tot de verzender moet wenden, maar tot jullie. Jullie chauffeur heeft mijn oprit beschadigd en dit is een verzekeringskwestie. Een claim indienen bij de verzender is dus niet aan de orde. Kunnen jullie mij asap laten weten wat de volgende stappen zijn. indien jullie weigeren om het aanrijdingsformulier in te vullen ( politie liet weten dat ik het tot jullie moet richten ipv tot de chauffeur omdat deze onbekend is en plaats delict heeft verlaten ), zal ik overgaan tot het laten opmaken van een PV tegen DHL Ecommerce. Bedankt om mij spoedig iets te laten weten. In bijlage alvast een foto van de camera's die het incident hebben vastgelegd. Er zijn beelden beschikbaar indien er een verder onderzoek moet plaatsvinden, die deel ik echter niet zomaar, uit respect voor GDPR. Kan u vragen aan de chauffeur om niet meer tot bij mij te komen en mijn familie te provoceren? De politie is hiervan ook op de hoogte en dit kan als laster aanschouwd worden. De politie liet weten dat we dit gerust digitaal kunnen afhandelen en dat de chauffeur, tenzij voor een levering, niets meer te zoeken heeft bij mij thuis.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform