Goeiemorgen Testaankoop,
Ik stuur jullie een mail i.v.m. een klacht rond het bedrijf CVNeed.
Dit is een Nederlands bedrijf dat online formulieren aanbied, waarmee je een CV kan opstellen op meer aantrekkelijke manier.
Mijn vriendin Inge Parmentier is slachtoffer van dit bedrijf. Zij nam al telefonisch contact op met jullie, maar werd gezegd dat ze rekening dat dit bedrijf stuurde moest betalen. Er werd niet meer gevraagd of gezegd. Terwijl ik denk dat jullie toch de rechten van de consument behartigen.
Dit antwoord aan de telefoon kan er voor mij helemaal niet door. Mijn vriendin refereerde naar jullie eigen website waar al klachten rond dit bedrijf te zien zijn. Maar dit werd door jullie medewerker ontkent.
Wat is hier aan de hand, ik ben sinds een jaar lid van Testaankoop en nog nooit had ik zo'n ervaring.
Uit de verschillende klachten die jullie van dit bedrijf al ontvangen hebben kan je al raden over wat het gaat.
Wij kregen een brief in de bus met de melding dat we hen 74,5 euro waren verschuldigd, omdat wij een abonnement hadden bij hen afgesloten.
Heel vreemd dat men hier een brief moet voor schrijven, mochten we een abonnement zijn aangegaan met hen, dan hadden ze toch onze bankgegevens, of zou er toch gewerkt worden met een maandelijkse betaling, die je dan via domicilie betaalt
Wat dus je reinste waanzin is, ze gebruiken je gegevens omdat je gratis mag gebruik maken van hun website, als je je CV aanmaakt, nemen ze meteen je gegevens over om je dan om geld te vragen via een brief.
Ik heb zelf al wat research gedaan op hun website, onderaan hun website staat er inderdaad een mogelijkheid om je lid te maken van deze website. Maar dit heeft mijn vriendin helemaal nooit niet aangeklikt, ze ging verder met de module boven op de website, waar in niets wordt verwezen naar een abonnement dat je aangaat.
Als je wettelijk een abonnement op een website aangaat is het bedrijf waar je het abonnement mee aangaat verplicht je meer dan 1 keer er op attent te maken dat je een abonnement aangaat.
Dit is iets dat niet wordt over gesproken op deze website.
Ik hoor nu van mijn vriendin dat ze die 74,5 euro toch heeft betaald omdat jullie zeiden dat ze dit moest doen. Na het betalen krijgt ze doodleuk nog een mail terug, dat haar vertelt dat ze haar abonnement stop zetten eind dit jaar en dat ze nu nog eens 33 euro zou moeten overschrijven.
Nu hebben ze dus ook haar bankgegevens, wat voor uitschot van een bedrijf is dit, dit moet toch in strijd zijn met elke Europese regel rond e-commerce.
Zij heeft dus haar lid gemaakt bij Testaankoop om juridisch advies te krijgen via telefoon, die ze niet kreeg, en waar ze zich dan ook meteen weer bij jullie heeft uitgeschreven, wat haar nu ook terug een kost van 17 euro oplevert. Een kost voor 2 uur gebruik te maken van jullie diensten zonder dat er hulp werd aangeboden, kan dit bedrag ook teruggestort worden alsjeblieft?
Het eerste bedrag van 74,5 had nooit mogen overgeschreven worden. Ik wil hen nu zelf aanschrijven, maar ik heb het gevoel dat ik tegen een muur zal lopen.
Hebben jullie juridisch advies voor mij hoe dit kan opgelost worden?
Men dreigt met een incassobureau, wat ik nogal heel grotesk vind, wetende dat de kostprijs om een incassobureau in te schakelen meerdere malen meer zal kosten dan de abonnementskost dat ons werd aangerekend.
Hoe kan ik de 74,5 euro die ze heeft overgeschreven, nog terugvorderen.
Hoop van jullie nu wel een degelijk antwoord te krijgen. Anders snap ik niet goed wat het nut is van jullie taak als consumentenbeschermingsdienst