Ik had een ongeval met mijn wagen waardoor mijn verzekeringsmaatschappij voor 7 dagen eenvervangwagen bij Luxauto Waregem (F. Rooseveltlaan 173 8790WAREGEM, +32 (0) 56/62.08.35, waregem@luxauto.be) aanbood. Ik kwamde Opel astra met nummerplaat 1TFY589 ophalen op 09/04/2019 om 10u25(nummer huurcontract: 1871900418). Ik bracht de wagen op 16/04/2019 om10u30 terug. Daar ik in deze 7 dagen , 5 dagen op reis was stond dehuurauto 5 dagen op 7 in mijn garage en werd slechts een 200tal km metdeze wagen gereden. Toen ik de auto terug binnenbracht zei men na eengrondige check-up dat er een nieuwe kras van een kleine 5 cm in derechterkant van de wagen zit (een foto van dit krasje zit in bijlage als bewijs). Ik hadhier helemaal geen weet van. Toen ik de auto kwam ophalen had ik eendocument ondertekend waarin alle schade en krassen die reeds aan de autobeschreven stond (zie bijlage, het document nadien heb ik niet ontvangen). Deze kras stond daar nog niet in beschreven. Nadien blijktdat Luxauto Waregem €217.35 euro van mijn kredietkaart heeft gehaald voordit krasje. Toen ik hen opbelde om te vragen waarop dit bedrag gebaseerdwas kon men mijn geen sluitend antwoord geven. Luxauto werkt (samen metvele andere autoverhuurbedrijven) volgens RentaNorm. Hier pakken ze ookgraag mee uit. Hoewel de kras zelf niet eens van mij is, blijkt dat inRentanorm duidelijk beschreven staat dat men voor een kras doorheen delak maar korter dan 8.5 cm GEEN herstelkosten mogen aanrekenen.http://www.renta.be/sites/www.renta.be/files/RentaNorm%20personenwagens%201-15%20NL%201-1.pdfDit kan/mag dus niet. Als ik Luxauto Waregemhieromtrent opnieuw contacteerde bleek men hier geen oor naar te hebben.Men viel steeds terug op hetzelfde argument dat zij zelf mogen bepalenhoeveel herstelkosten ze aanrekenen. Dit is schandelig. Als ik op internetenkele reviews lees omtrent luxauto Waregem blijkt dat ik niet de enige bendie soortgelijke praktijken heeft meegemaakt. Ik hoop van harte dat ik deze217.35 euro terug kan vorderen. Alvast hartelijk dank.