Terug

Aankoop zelfbouw trap bij Maatkracht Holland

Closed Openbaar

Maatkracht Holland

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. K.

Naar: Maatkracht Holland

08/02/2018

Na een informatie email wisseling met Maatkracht (Priscilla) heb Ik uiteindelijk op zaterdag 2 december een zelfbouw plaats sparend trap in dennen hout gekocht in de show room te Duurstede Tilburg voor 1003.50 euro via 2 betalingen via bankkaart machine in de winkel - in begrijpen in de prijs extra afwerking hout / leuning / 2 spillen etc. De persoon die ons (mijzelf en de chauffeur Nico) daar geholpen heeft (Mevrouw Heidi) was alleen aanwezig in de toonzaal. Ik had een trap op dat moment uitgekozen en na wat berekening van mevrouw Heidi was er een trap gekozen en de nodig afwerk stukken. Na betaling zijn wij naar een volle en grote werkplaats gegaan (onderaan de toonzaal) en daar begon mevrouw alles uit te kiezen voor de trap. Zij verzamelde alle stukken en tijdens dit proces vroeg Ik haar meermaals goed na te gaan dat alles klopte omdat het een hele hoop hout was en Ik zei dat wij vanuit Antwerpen kwamen en wilde zeker zijn dat er niets ontbrak. De materiaal was geplaatste in de gang bij de ingang glazen poort en Nico begon alles in de wagen te plaatsen. Er was tijdens dit proces ook 1 andere klant (man) wachtend in de toonzaal voor zijn buurt. Bij vertrek vroeg Ik mevrouw Heidi nog eens om alles te controleren voor ons - Ik herhaalde dat wij komen van Antwerpen en dat het voor mij een hoop materiaal was en kon zelf niet meer aan uit wat was wat. Zij heeft in de wagen bekijken en zij zei dat alles in order was - dat alles compleet was. Ik ging ervanuit dat deze persoon weet wat zij doet het is haar job of niet. Voor dat wij vertrokken zijn vroeg Ik of Ik de toilet mocht gebruiken. Ik was alleen naar de privé toilet gegaan (toonzaal) en bij vertrek merkte Ik dat er was geen materiaal meer in de gang - alle gegeven materiaal was zeker geladen in de wagen. Mevrouw Heidi, de andere klant en Nico waren allemaal aan de buiten kant van het gebouw wachtend op mij bij de inkom van de gebouw. Ik was de laatste persoon buiten. Mevrouw heeft de zaal op slot gedaan. Wij zijn dan ook vertrokken.Bij samenstelling van de trap op 5 december heb Ik gemerkt dat de bevestiging materiaal ontbrak en ook de twee spillen. Ik heb een bericht gestuurd naar mevrouw Heidi en zij vroeg foto's van de materiaal te sturen - heb Ik een 9 taal gemaakt en per email gestuurd.Ik had verder geen antwoord of bericht mogen ontvangen dus heb ik een bericht via de site van Maatkracht gestuurd op 12 december met een kort uitleg over deze situatie en de probleem.Via een andere medewerker (Priscilla) was er een mail wisseling vanaf 13 t/m 19 december. Ik krijg de optie de materiaal te komen ophalen in de toonzaal of opgestuurd via de post. Ik opteerde de materiaal op te sturen via de post gezien Ik zelf geen wagen heb en anders moet Ik dat organiseren. Mevrouw Priscilla vertelde dat de houten spillen moet gezaagd zijn omdat post NL alleen tot 1 meter mocht vervoeren naar België. Ik vroeg haar of zij de materiaal niet via DHL kon versturen maar volgens mevrouw Priscilla was voor haar geen andere vervoer mogelijk op dat moment dus Ik ging akkoord omdat er een hoop materiaal op de grond laag bij mij en Ik kon verder niets doen tot dat Ik dit materiaal had (achteraf blijk dat de garantie vervalt als men in de hout zaagt - Ik wist dat vooraf niet en was ook niet verteld op de moment voor de zending alhoewel Priscilla dit wel wist).Op 19 december stuurde Ik een mail met de vraag over de zending en de materiaal en het zou reeds opgestuurd zijn op 18 december via post NL. Ik stuurde een bericht dat Ik zal Maatkracht contacteren als de materiaal aangekomen was. Begin januari heb Ik een bericht gestuurd dat de materiaal nog altijd niet aangekomen was ... Priscilla liet weten dat de materiaal wel geleverd was volgens post NL. Ik heb contact (meermaals) met post NL en post BE om dit materiaal op te zoeken maar de contract is via Maatkracht (hadden betaald 34 euro) en zij moeten een opzoeking proces opstarten. Tot nu toe - nu wel een goeie 2 maanden kom Ik geen stap vooruit. Maatkracht vertelt dat de materiaal wel geleverd is en als Ik vraag een opzoeking proces te vragen zeggen zij bij Maatkracht dat post NL kan niet inkijken in de werking in post NL / BE ... dus mijne probleem wordt hier niet opgelost. Verder heb Ik tot nu toe geen factuur ontvangen voor de aankoop of een omlijsting van de aangekochte materiaal of een monteer schema voor dit zelfbouw trap. Ik heb echt geen vertrouwen meer in deze firma en weet zelf niet wat Ik aangekocht heb en of het zelf monterbaar is of veilig is te gebruiken als zelfbouw trap. Er is geen correcte opvolging vanuit de personeel van Maatkracht Ik moet keer op keer de mensen daar contacteren en dan wel afwachten op een antwoord dat niet constructief of behulpzaam is. Blijkbaar betekent zelfbouw bij Maatkracht alles zelf doen. De Maat in Maatkracht is nu wel vol voor mij ... 


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform