Terug

aankoop slechte koersfiets

Closed Openbaar

Technico Bikes

Start een klacht

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. V.

Naar: Technico Bikes

16/09/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 03/02/2024 kocht ik een CKT 589 disc racefiets (army green-black) in uw winkel en betaalde ik er 6603,77 euro voor (excl. winkelstandaard). Na enkele weken vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, het stuur bleef loskomen na enkele trainingen en de verf kwam steeds meer en meer los. Op geregelde tijdstippen kwam ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, een duurzame oplossing te bekomen voor het loskomende stuur en voor de verf. Het stuur werd dan door u telkens weer vastgedraaid. Nadien werd er een nieuwe expander van CKT gebruikt om het stuur vast te zetten. Dit loste het probleem ook niet op waarop u een nieuw stuur van uzelf erop heeft gezet wat ook meer zekerheid moest bieden (stuur Zipp course 80 ergo, geen garantie). Maar dit heeft het probleem ook niet opgelost (na enkele trainingen en een koers van 24 kilometer stond het stuur terug los). Op 15/09/2024 reed ik een koers van 80 kilometer op goede ondergrond en kwam het stuur terug los te staan tijdens de wedstrijd. Deze keer was het dan de voorvork die bleek gebarsten te zijn. Door de grote onzekerheid tijdens koersen en de aanhoudende problemen heb ik dit seizoen mijn hobby en koersprogramma niet kunnen uitoefenen naar behoren. Wanneer ik op 16/09/2024 nogmaals naar uw winkel kwam met het verzoek om de fiets terug te nemen en mij deze terug te vergoeden werd dit verzoek door u afgewezen omdat u dit niet geregeld zou kunnen krijgen bij CKT (Taiwan) zelf terwijl u zelf de verantwoordelijke bent voor deze fiets en CKT Belgium. Zo blijf ik na een goed half jaar zitten met een fiets die onbetrouwbaar is en waarvan de verf overal loskomt terwijl ik er nog nooit mee gevallen ben en waaraan er geen gebruiksschade is. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om (vervanging van het product, dan wel om) ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, PS. Gezien het vertrouwen in deze fietsenmaker zo goed als weg is, vrees ik dat een vervanging van het product mogelijkerwijze weer tot problemen aanleiding kan geven. Bijlagen: • Facturen • Correspondentie

Bemiddeling door Testaankoop 24 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform