Terug

Aankoop Scolia + Termote met verkeerde inhoud doos

Closed Openbaar

Dartshop Vanhee

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

U. C.

Naar: Dartshop Vanhee

22/01/2023

Ik kocht op 13/01/2023 een Scolia + Termote van 850 euro aan ter plaatse in de winkel, op basis van de uitleg van de verkoper.Bij openen van de doos blijkt:- de termote (omranding) in de doos komt niet overeen met de termote die in de handleiding staat omschreven. De camera'tjes kunnen dus niet in de Termote worden verwerkt zoals verwacht en staat afgebeeld, waardoor we even goed onze eigen Termote (die we thuis ook hebben) kunnen gebruiken)- de scolia is niet compatibel met ons dartbord, waardoor we een nieuwe zouden moeten aankopen om hem te kunnen gebruiken. De verkoper was hiervan zelf niet op de hoogte en bevestigt dit ook in haar mailverkeer.- er is een smart tv nodig, wat ook niet werd meegedeeld tijdens de verkoop. Dit is het minste probleem, want het kan ook op een tablet of smartphone worden gebruikt.Wij komen dus tot de vaststelling dat we aangekocht hebben op basis van een verkeerd advies. - Aangezien we zelf over een termote zonder inkepingen beschikken, hadden we best enkel de scolia aangekocht zonder termote. De termote is dus overbodig.- We zijn ook verplicht een nieuw dartbord te kopen omdat de scolia niet compatibel is met het dartbord dat wij zelf hebben.Ik nam reeds telefonisch contact op met de winkel waarna ik alles op mail moest plaatsen omdat men niet geloofde dat de scolia anders was t.o.v. de handleiding. Ik kreeg als antwoord dat dit de schuld is van de leverancier en zij hier niet aan konden doen. Leverancier zou bevestigen aan de winkel dat er een update is gebeurd aan het product zelf, maar dit niet aangepast werd in het boekje. Ivm het compatibel dartbord moest ik hiervan ook foto's doorsturen zodat dit kon nagevraagd worden bij de leverancier.Ik stelde voor om het product terug te brengen naar de winkel en een terugbetaling te bekomen. De winkel is hiermee niet akkoord. Zij schuift de verantwoordelijkheid naar de leverancier zij kan er immers niets aan doen dat de leverancier zijn boekje en handleiding niet aanpast. Over het feit dat er geen info werd verstrekt ivm een compatibel dartsbord zegt zij niks dit wordt compleet genegeerd. Ik heb de winkel gevraagd om toch mijn standpunt in overweging te nemen en me tegen 22/1 te laten weten of ik alsnog een terugbetaling kan bekomen. De scolia + termote werden nog niet geïnstalleerd, enkel de doos werd geopend, dus kan naar mijn inziens gewoon teruggenomen worden. Ik kreeg nog als antwoord dat het voor hen een afgesloten zaak is.

Berichten (5)

Dartshop Vanhee

Naar: U. C.

08/02/2023

hallowat wil die mail zeggen naar ons toe?Wij hebben met de klanten onderhandeld en ze hebben betaald met ecocheques als ik me niet vergis!en de rest met bancontact dus als wij overwegen om zelfs terug te nemen dan verliezen wij daar extra op is ook niet de bedoeling dat de winkelier hierop terug moet verliezen !Ze hebben ontvangen hetgeen ze gevraagd hebben in de winkelZe vragen een scolia home+termote en hebben die ook ontvangenhetgeen in de doos zit van informatiebrochure dat is iets dat de leverancier voorziet daar komen wij niet tussen.Termote is al lang uit de handel deze dat zij willen is al meer dan een jaar een nieuwe termoteIs het mogelijk mij hierover eens te infomeren aubdankuwelNele

Dartshop Vanhee

Naar: U. C.

09/02/2023

hallowat wil die mail zeggen naar ons toe?Wij hebben met de klanten onderhandeld en ze hebben betaald met ecocheques als ik me niet vergis!en de rest met bancontact dus als wij overwegen om zelfs terug te nemen dan verliezen wij daar extra op is ook niet de bedoeling dat de winkelier hierop terug moet verliezen !Ze hebben ontvangen hetgeen ze gevraagd hebben in de winkelZe vragen een scolia home+termote en hebben die ook ontvangenhetgeen in de doos zit van informatiebrochure dat is iets dat de leverancier voorziet daar komen wij niet tussen.Termote is al lang uit de handel deze dat zij willen is al meer dan een jaar een nieuwe termoteIs het mogelijk mij hierover eens te infomeren aubdankuwelNele

Dartshop Vanhee

Naar: U. C.

09/02/2023

hallowat wil die mail zeggen naar ons toe?Wij hebben met de klanten onderhandeld en ze hebben betaald met ecocheques als ik me niet vergis!en de rest met bancontact dus als wij overwegen om zelfs terug te nemen dan verliezen wij daar extra op is ook niet de bedoeling dat de winkelier hierop terug moet verliezen !Ze hebben ontvangen hetgeen ze gevraagd hebben in de winkelZe vragen een scolia home+termote en hebben die ook ontvangenhetgeen in de doos zit van informatiebrochure dat is iets dat de leverancier voorziet daar komen wij niet tussen.Termote is al lang uit de handel deze dat zij willen is al meer dan een jaar een nieuwe termoteIs het mogelijk mij hierover eens te infomeren aubdankuwelNele

Dartshop Vanhee

Naar: U. C.

10/02/2023

hallowat wil die mail zeggen naar ons toe?Wij hebben met de klanten onderhandeld en ze hebben betaald met ecocheques als ik me niet vergis!en de rest met bancontact dus als wij overwegen om zelfs terug te nemen dan verliezen wij daar extra op is ook niet de bedoeling dat de winkelier hierop terug moet verliezen !Ze hebben ontvangen hetgeen ze gevraagd hebben in de winkelZe vragen een scolia home+termote en hebben die ook ontvangenhetgeen in de doos zit van informatiebrochure dat is iets dat de leverancier voorziet daar komen wij niet tussen.Termote is al lang uit de handel deze dat zij willen is al meer dan een jaar een nieuwe termoteIs het mogelijk mij hierover eens te infomeren aubdankuwelNele

Dartshop Vanhee

Naar: U. C.

10/02/2023

hallowat wil die mail zeggen naar ons toe?Wij hebben met de klanten onderhandeld en ze hebben betaald met ecocheques als ik me niet vergis!en de rest met bancontact dus als wij overwegen om zelfs terug te nemen dan verliezen wij daar extra op is ook niet de bedoeling dat de winkelier hierop terug moet verliezen !Ze hebben ontvangen hetgeen ze gevraagd hebben in de winkelZe vragen een scolia home+termote en hebben die ook ontvangenhetgeen in de doos zit van informatiebrochure dat is iets dat de leverancier voorziet daar komen wij niet tussen.Termote is al lang uit de handel deze dat zij willen is al meer dan een jaar een nieuwe termoteIs het mogelijk mij hierover eens te infomeren aubdankuwelNele


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform