Terug

Aankoop nieuwe wagen Valckenier Brugge

Closed Openbaar

Valckenier Brugge

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Z. B.

Naar: Valckenier Brugge

01/04/2024

Beste, Graag deel ik mijn ervaring over de garage Valkeniers Brugge.In 08-2023 heb ik een nieuwe wagen voor mijn moeder gekocht: Arkana R.S Line. Begin september zijn wij die gaan ophalen en toen ik de wagen kreeg, merkte ik dat het niet proper was. Daarnaast hing er nog lijm aan de auto van de folie die op nieuwe wagens plakt. De elektrische koffer met voetsensor was ook nog niet geïnstalleerd, maar dit was een klein detail. Na 1 week gaf de auto een foute melding (controleer camera / sensor) maar toen hebben wij niet echt opgelet. Het belangrijkste voor mij was dat die kofferbak geïnstalleerd werd maar daarvoor moest ik ook een paar keer bellen voor een afspraak. De dag van de installatie vroeg ik om even te kijken naar die foutmelding maar ze zeiden dat er niks aan de hand was.Nu is er een nieuwe probleem bijgekomen. De voetsensor werkte amper en het knopje dat de koffer opendeed werkte niet waardoor er dagen zijn dat we naar buiten gaan en dat we de koffer open vinden. Toen ik dit meldde zeiden ze dat het niet kon alhoewel wij altijd de auto sloten. Toch bleven ze dit ontkennen en verweten ze ons dat wij vergaten de auto te sluiten. Dit met zwakke argumenten als blaadjes onder sensor of een kat onder de auto. Meerdere keren heb ik een beweging met de voet onder koffer gemaakt zonder dat de koffer openging.Terug naar de foutmelding.De foutmelding begon vaker voor te komen, dus heb ik beslist om zelf de auto te testen en toen merkte ik dat het niet alleen bleef bij de melding maar elke keer die melding kwam, werden er veel opties gedeactiveerd: d.w.z. de cruise control, line assistance en andere opties niet werkten en de auto moest elke keer stilgelegd worden, even wachten, auto opnieuw starten dan pas kon die opties gebruiken. Ik bracht de auto naar de garage voor herstelling maar volgens hen hebben ze een houten stok voor de sensor gevonden, vandaar die foutmelding. Alhoewel dat het een nieuwe wagen is en dat wij nooit een accident gehad hebben. Ik vond dat die uitleg elke keer niet klopte maar ik had geen tijd voor die verhalen. Zolang het opgelost is ben ik tevreden. Uiteindelijk hebben ze die stok weggehaald en de auto gereset.Kort na de herstelling kregen we die foutmelding opnieuw en de koffer bleef ook maar half werken dus heb ik de auto opnieuw binnengebracht en deze keer hebben ze die voetsensor weggedaan, het knopje van de koffer werkt nog altijd niet en als oplossing moest ik 3 keer op het knopje drukken die de autodeuren opendoet. Dan pas gaat de kofferbak open. Bij zoiets heb ik ook niet moeilijk gedaan alhoewel ik een redelijk bedrag voor de auto betaald heb en voor elke extra optie was het ook extra betalen. De auto hebben ze niet kunnen herstellen en zeiden ze dat ze de camera en de sensor zullen vervangen maar de stukken moesten eerst besteld worden. Een credit nota van de voetsensor had ik niet gekregen maar dat gingen ze eerst met een extern bedrijf regelen dan pas ging ik ook die 400€ van de voetsensor terugbetaald krijgen.Door al die problemen en vertragingen dacht ik om misschien de auto te verkopen maar na 4 maanden gebruik van de auto kreeg ik 28.000 € op voorwaarde dat de verkoop voor 15/03/2024 gebeurt en als de auto 6000km maximum gereden heeft. D.w.z. Dat ik bijna 12.000 € verlies ging maken. De garage had mij ook geen compensatie geboden aangezien de auto niet aan de voorwaarden voldoet dus dacht ik om dit toch niet te doen.Na een paar keer bellen en mails sturen zonder resultaat heb ik beslist om naar de garage te gaan. Dan waren de stukken er opeens en had ik een afspraak gekregen.Na de herstelling weer een foutmelding, opties werken niet. De 2 de keer kreeg ik die melding en toen besliste ik de auto te verkopen met verlies en een andere auto bij de zelfde garage kopen maar ik heb gevraagd om een korting te krijgen maar nu de tijd dringt want het is 12 februari en de tijd dringt en de auto heeft bijna 6000 km. d.w.z. een verlies van 12.000 € en 22.000 € extra betalen voor die nieuwe wagen.Buiten die slapeloze nachten en de stress die ik gekregen had doordat ik opgelicht was en dat ik niet serieus genomen werd. Ik wilde dit zelf oplossen en voor dit verlies opdraaienMijn moeder is een simpele vrouw en zolang dat de auto haar van punt A naar punt B bracht was het voldoende maar ik heb een full option auto gekocht en d.w.z dat de auto perfect moeten werken. Daarom heb ik voor al die extra opties betaald. Het was de bedoeling om meer comfort te hebben, niet om extra hoofdpijn te krijgen.Door mijn fulltime job ben ik de tijd uit het oog verloren en de manager had ook niks laten weten op tijd. De auto had meer dan 6000 km gereden dus ging de waarde nog meer dalen.Nu antwoordt het onthaal ook niet meer op mijn mails i.v.m. de voetsensor die 4 maanden geleden uitgehaald werd en als ik bel zeggen ze dat ze mee bezig zijn maar dit is het plaatje dat elke keer hoor. Ik geef toe dat sinds de herstelling dat we die melding niet dagelijks krijgen maar de auto geeft af en toe een melding (driehoek). Soms krijgen we geen melding maar de opties worden toch gedeactiveerd en ik ben 100 % zeker dat er iets aan de hand is maar ik weet niet wat ik moet doen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform