Terug

Aankoop niet zoals weergegeven op hun website

Closed Openbaar

ALCAR BENELUX B.V.

Start een klacht

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

D. T.

Naar: ALCAR BENELUX B.V.

16/09/2024

Ik schrijf jullie om te vragen of onderstaande case van mij wel kans maakt voor mijn miskoop te kunnen terugsturen/vervangen. Ik heb een set van 4 velgen gekocht en de design van de voorste velgen is anders dan de achterste velgen. Op 16/7 een set velgen (breedband set) gekocht voor mijn auto via Alcar.be. Bij de bestelling moest je aangeven welke specialist deze velgen ging installeren, dit was DW Firststop in Londerzeel. Op 23/7 de velgen op de auto gezet. Velgen waren op het zich mooi maar er scheelde percies iets aan maar kon het niet onmiddellijk plaatsen wat. Na onze vakantie heb ik opgemerkt dat de voorste velgen een ander design hadden dan de achterste.(zie foto’s onderaan voorste + achterste velg) Ik heb hierover naar DW Firststop geschreven op 18/8 en heb ter plaatse moeten gaan om dit te controleren. Op 30/08 heeft een collega van de garage DW Firststop dit nagekeken en bevestigd dat de voorste velgen geen concave velgen waren zoals de achterste velgen en dat ook de car configurator dit niet weergeeft op de website, noch is dit ergens beschreven voor de online klanten. ZIe screenshots van car configurator. (zie attached) Voorste velgen – spaken gaan naar de buitenkant (Zie attached) Achterste Velgen – spaken gaan naar de binnenkant (zie attached) DW Firststop ging met de leverancier eens kijken wat de alternatieven waren en die informeerde mij om de leverancier te bellen op dinsdag 3/09. Ik bel de leverancier en die zei me dat dit normaal is want ik heb een breedbandset. Ik bevestig hem dat mijn vorige velgen ook breedbandset zijn en dat de 4 velgen compleet dezelfde design hebben en dat op geen enkele andere auto 2 verschillende (voorste/achterste) sets worden geïnstalleerd. Ik heb de leverancier en DW Firststop bevestigd dat ik nooit deze velgen zou kopen indien dit zichtbaar was op de car configurator op hun site en indien dit wel gespecifieerd was bij de beschrijving. Nu zit ik hier met een compleet raar zicht op mijn auto. Ook indien ik ze wil verkopen zal niemand deze willen door verschil van design. Geen alternatief van de garage, die wel al teg raag willen helpen, maar de leverancier kan me geen alternatief bieden. Hopelijk via deze weg kan er een oplossing/compromis gesloten worden met de leverancier. Alvast bedankt voor jullie advies.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform