Terug

Aankoop die niet voldoet aan de beschrijving en het gebruik van de bestelde artikelen.

Opgelost Openbaar

HORECASTYLE

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: HORECASTYLE

08/09/2019

Beste Test Aankoop medewerker,Op 2 september 2019 heb ik via het internet een bestelling geplaatst bij de firma HORECASTYLE, een totaal leverancier non-food, in Nederland. Deze bestelling ter waarde van 85,62€ (inclusief B.T.W. 21% en verzendkosten 7,50€) heb ik contant met MisterCash.Deze bestelling betreft volgende goederen:- 4 roestvrijstalen Mosselpannen, inhoud 2 kg, Merk: EMGA, artikelnr.: E180042.- 2 roestvrijstalen Mosselpannen, inhoud 1 kg, Merk: EMGA, artikelnr.: E180040.Deze bestelling werd bij mij thuis afgeleverd op 4 september 2019, omstreeks 17:40 uur door POST NL.Na het uitpakken van 3 mosselpotten (2 kg) heb ik deze willen testen (met wat water) op mijn inductieplaat, maar heb onmiddellijk vastgesteld dat deze niet opwarmden. In de brochure echter, op het internet, was wel vermeld dat ze geschikt waren voor alle hittebronnen, inclusief inductie.(zie bijlage pg 5 EN 7°Ik heb dus diezelfde avond om 19:46 uur een mailtje gestuurd naar de firma om dit euvel te melden (zie Bijlage pg 3) en nogmaals herverstuurd op 5 september. Om 14:24 uur heb ik antwoord gekregen (zie bijlage pg 4) met letterlijke vermelding: Deze pan zijn wel geschikt voor inductie. Het kan soms voorkomen dat een pan niet werkt op inductie, zelfs als de pan daarvoor wel geschikt is. De pannen mogen uiteraard altijd retour naar ons.Ik heb hem nogmaals een mail gestuurd om te vragen of hij mij kon helpen voor het retourneren: met de post of een andere instantie? en ook een info welke ik had gevonden op het internet, welke luide: De vereisten voor inductie: Het is belangrijk dat de bodem van de pan recht is en ze moet magnetisch zijn om contact te kunnen maken met de kookplaat. Deze vereisten waren echter niet van toepassing op de mij toegestuurde panneset.maar heb sedertdien geen antwoord meer gekregen. Volgen hun Juridische dienst moest ik zelf het retourneren naar afzender bekostigen en was ik verantwoordelijk dat de teruggestuurde waren niet tijdens het transport werden beschadigd of verloren.Op 5 september ben ik nog eens op hun website gaan kijken naar mijn aankoop, maar kon deze tot mijn verwondering niet meer naar de beschrijving kijken. Ik kreeg allen een vermelding: SORRY... DEZE PAGINA BESTAAT NIET (MEER).... (zie bijlage pg 6 en 8).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform