Beste,Sinds februari 2022 ben ik de eigenaar van een racefiets van Ridley (type Kanzo Fast) met frame nummer WA202209031. Ik heb deze fiets aangekocht via de fietsleasing van o2o en uiteindelijk is alles verkopen via de verdeler van Ridley in Ieper, Minensport. Na een paar ritjes kwamen de eerste problemen naar boven. Een krakend geluid ter hoogte van de trapas. De fiets werd naar de fietsenhandel Minnesport gebracht ter herstelling. Na nog geen 50 km fietsen kwam het probleem weer terug. Sindsdien zijn er meerdere problemen opgedoken die tot op heden steeds onder garantie vielen:- Zadel dat wegzakt in het frame wegens slecht werkende zadelpenklem- Scheuren in het achterwiel - Problemen met schakelsysteem - Stuur maakt krassen in het frame door design fout - 5 keer binnengebracht wegens probleem rond het gekraak bij de trapas Het meest frustrerende is dat Ridley bevestigd deze problemen te kennen en dat ze voor elk van deze problemen een oplossing hebben, maar men zou verwachten van een dergelijk bedrijf dat men wel wat proactiever zou werken. Omdat ik vond dat het allemaal genoeg was had ik een mail gestuurd in juni 2022 naar Belgian Cycling Factory om mijn beklag te doen en een compensatie te eisen. Ik had foto’s verzameld en ook een samenvatting gemaakt van de tijd dat ik de fiets niet in m’n bezit heb, maar wel nog voor betaal via mijn leasing. Tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord op deze mail. Dus heb ik mijn mail integraal op hun Facebook geplaatst waardoor ik binnen het uur een antwoord kreeg. Hun oplossing was dat de fietsenhandelaar de fiets terug mocht sturen naar Ridley waarbij ze dus de fiets compleet gingen herbouwen en het frame herspuiten. Mijn fiets was daar van midden juli 2022 tot eind augustus 2022. De vervangfiets die ik kreeg was trouwens ook niet 100% correct werkende. Na ontvangst van mijn fiets eind augustus en de eerste 40km kwam hetzelfde probleem bij de trapas weer naar boven. Godzijdank was ik op een fietsevent dat ook gesponsord werd door Ridley dus ik greep de kans om rechtstreeks in contact te komen met een medewerker van hen. Uiteindelijk werd nogmaals bevestigd dat ze zich bewust zijn van alle problemen en dat er dus ook voor het probleem van de trapas een oplossing is. Toen werd er ook bevestigd dat vanaf volgend jaar de fietsen van Ridley uitgeleverd worden met een andere trapas. Uiteindelijk werd er beslist om mijn fiets weer terug naar de fietshandelaar te brengen en daar een compleet nieuw crankstel te monteren. Het is ondertussen al bijna 3 weken later…Ik probeerde ondertussen ook de leasingmaatschappij te contacteren en hun te vragen of er een oplossing bestaat. Hun enigste oplossing is dat ik het regel met de fietshandelaar of Ridley. Maar een opschorting van het contract omwille van een onvoldoende werkend product is geen mogelijkheid. Als ik alles optel dan zit ik ondertussen al aan ongeveer 3 maand dat ik deze fiets niet in mijn bezit heb omwille van problemen die ook maar steeds terugkomen. 3 maand waarvoor ik wel een maandelijks leasebedrag betaal, maar geen fiets heb. Elk probleem is gekend bij Belgian Cycling Factory, maar desondanks wordt er steeds maar reactief gewerkt. De fiets voldoet niet aan de verwachtingen van een product t.w.v. 6.300 EUR en daarom eis ik ook een compensatie voor de periode dat ik de fiets niet in mijn bezit heb alsook de mogelijkheid om mijn leasecontract stop te zetten omdat ik het vertrouwen in de fabrikant en het product heb verloren. Met vriendelijke groeten,Christoph Bittner