Terug

Aanhoudend probleem Amerikaanse koelkast zonder oplossing

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: LG-PRODUCTS

01/01/0001

Eind april 2016 maakten wij een ticket aan bij LG voor een Amerikaanse koelkast (onder garantie, nog steeds op dit moment) die problemen gaf omwille van de ice/water dispenser. Type koelkast: GSL325PVYZDe dispenser gaf allerlei vuiligheid met zich mee, afkomstig van de interne leidingen of dergelijke, waardoor wij, onwetend, in het begin hiervan ziek werden. De vuiligheid die meekomt is zowel wanneer je koud water of ijs neemt. Dit werd al met meer dan 40l flessenwater ondertussen gespoeld, wat nog steeds hetzelfde probleem oplevert.In mei werd voor het eerst een technieker van Servilux aangesteld. Deze verving simpelweg enkele leidingen. Na reparatie, en nieuwe spoeling met 6l water, merkten wij op dat dit probleem nog steeds bleef voordoen. Servilux werd opnieuw gecontacteerd en er kwam voor de 2de keer een technieker langs. Deze bracht een nieuwe pomp mee, maar deze bleek defect te zijn. Een 3de afspraak was dus nodig. Bij de 3de afspraak werden opnieuw de leidingen vervangen en ook de pomp. Servilux vermeldde ons dat bij blijvende problemen een 4de herstelling niet meer van toepassing zou zijn en we contact moesten opnemen met LG. Maar tevergeefs, het probleem bleef zich voordoen.Toen wij opnieuw LG contacteerden met de melding dat het probleem zich zelfs na een 3de reparatie nog steeds bleef voordoen en Servilux ons had gezegd dat we LG moesten contacteren, kregen we de boodschap van LG dat ze geen dossier hadden van de laatste tussenkomst van Servilux. Dat houdt dus een foutieve communicatie in tussen LG en Servilux. Opnieuw moesten we een aanmeldingsfische aanmaken voor een reparatieaanvraag, maar deze werden, zonder dat wij dit wisten, genegeerd door Servilux. Toen wij Servilux belden voor een ander toestel van LG dat defect was (een droogkast), vermeldde de persoon aan de lijn simpelweg dat die afspraak voor een 4de reparatie geannuleerd was. Maar toen wij LG contacteerden, vermeldde LG ons dat dit langs de kant van Servilux in orde was en dat dit zogezegd allemaal al in orde was.Ondertussen worden de problemen erger. 'S ochtends op vrijdag 8 juli willen wij voor de zoveelste keer het water in het reservoir hervullen voor nogmaals eens te spoelen. Bij het activeren van de water dispenser (voor koud water) treedt er plots een kortsluiting op en werkt de pomp van de diepvriezer en frigo niet meer. Onmiddellijk werd LG gecontacteerd en daar werd gezegd dat er diezelfde dag door Servilux nog zou gebeld worden en dat er een technieker zou langskomen. De medewerker van LG vertelde ons dat hij een spoed bericht had verstuurd omdat het om goederen ging die ondertussen aan het bederven waren in onze frigo/diepvriezer. Deze zouden ons voor 15.00 bellen. Om 16.00 was er nog steeds geen telefoon van Servilux. Daarom belde wij terug naar LG met de vraag waarom ze ons niet hebben teruggebeld. Plots kregen wij van LG te horen (van een andere medewerker dan die ochtend) dat dit niet de procedure is en dat Servilux ons na 48 uur zou bellen, wat dus betekend, met het weekend, dat Servilux ons pas zou bellen op dinsdag. Ik heb duidelijk vermeld dat de andere medewerker nochtans een spoedbericht had gestuurd naar hun en dat ondertussen al onze etenswaren bedorven zijn, maar daar kon de medewerker niets op zeggen, hier werd geen actie voor ondernomen. Servilux heeft, tot vandaag, ons nog niet gebeld. Die vrijdag hebben wij al onze etenswaren in de frigo en diepvriezer mogen weggooien aangezien deze allemaal bedorven waren. Omdat wij de onbekwame en amateuristische support van LG en Servilux beu waren, zijn we de dag later, op zaterdagochtend, naar de winkel gegaan waar we ons toestel hebben gekocht, Mediamarkt. We hebben de winkelverantwoordelijke aangesproken en ons verhaal gedaan. Deze ging ons maandag contacteren om een oplossing te bieden: geld terug of een omruiling, waarbij wij duidelijk hebben gezegd dat wij de geld terug optie verkiezen, aangezien wij geen vertrouwen meer hebben in LG. Vandaag, maandag, heeft deze winkelverantwoordelijke ons inderdaad gecontacteerd, alleen maar om ons in contact te brengen met een verantwoordelijke van LG. Na een gesprek daarnet met deze persoon is er nog steeds geen duidelijkheid wat er nu exact gaat gebeuren. Een 4de reparatie werd voorgesteld, maar wij hebben onmiddellijk gezegd dat dit geen voorgestelde oplossing was. Pas woensdag gaat deze persoon ons terug contacteren, dat betekend dat 5 dagen later er nog steeds geen oplossing wordt aangeboden voor een kritisch huishoudelijk toestel.Dit is onacceptabel. Wij hebben ondertussen al 4 keer (3x frigo, 1x droogkast) verlof moeten nemen voor niets. Niet alleen dat, onze toestellen zijn nog steeds defect. Vandaar dat wij via deze weg voor een echte oplossing trachten te gaan.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform