Terug

aanhoudelijke problemen met stations

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. M.

Naar: velo antwerpen

29/08/2023

Goedemiddag,De Antwerp velo stations werken niet altijd erg goed. Zij slagen er vaak niet in om de fiets, die vast in het station staat, te registreren. Meerdere malen merkte ik dit pas op na uren. Dit zorgt er dus voor dat er boetes voor meerverbruik worden aangerekend. De enige manier om dit te voorkomen is door dit voorval, indien u dit meteen opmerkt, door te geven aan velo antwerpen per telefoon. Hierbij moet u station, fiets en gebruikersnummer doorgeven. Indien uw telefoon zonder batterij zit is het onmogelijk dit te doen. Geen van de stations zijn uitgerust met een hulp-knop om deze informatie ter plekke door te geven, dus is het gebruik van eigen telefoon noodzakelijk. Hoewel mijn boetes rond de €50 zitten is dit wel de prijs van een jaarabonnement. Ik keek bij de (google)reviews en het valt op dat ik niet de enige ben bij wie dit voorkomt. Anderen krijgen honderden euros in boete.Dit lijkt me best onverantwoord. Hun systeem voldoet niet aan de enige functies die het moet kunnen, namelijk het ontgrendelen en het registreren van de fietsen. Dat de eindconsument de dupe is van een slecht uitgewerkt systeem lijkt me onwaarschijnlijk.Alvast bedankt voor de tijd.Lander

Berichten (2)

velo antwerpen

Naar: L. M.

08/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

velo antwerpen

Naar: L. M.

08/09/2023

Geachte heer Marstboom,Het doel van een deelfietssysteem zoals Velo Antwerpen is het bevorderen van korte ritjes zodat zoveel mogelijk Velo-klanten gebruik kunnen maken van de Velo-kes waarbij ritten tot 30 minuten zijn inbegrepen in het abonnement. De prijsstructuur is erop gericht kort gebruik te bevorderen.De gebruiker van een fiets blijft verantwoordelijk voor de ontlening van de fiets tot en met het moment dat de fiets correct wordt geregistreerd na gebruik.Dit dient gecontroleerd te worden door de gebruiker d.m.v. het scannen van de gebruikerskaart of het ingeven van de gebruikscodes waarna een boodschap op het scherm komt of de fiets al dan niet geregistreerd is.Indien de registratie niet lukt dient de gebruiker dit aan te geven via telefoon of de app (en worden uiteraard geen kosten aangerekend), zoniet blijft de fiets 'in gebruik' en zal de gebruiker gefactureerd worden voor het gebruik na de 30 minuten inbegrepen in zijn abonnement, dag of weekpas.Velo-Antwerpen geeft dus geen boetes maar rekent enkel '˜het meerverbruik' aan.Klanten die gebruik maken van de app krijgen ook onmiddellijk een notificatie (max 2 sec na terugplaatsing van de fiets) met de bevestiging dat de rit werd beeindigd.Vriendelijke groeten,Velo AntwerpenVosseschijnstraat 16 - 202030 ANTWERPENVisit us at


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform