Goedemiddag,De Antwerp velo stations werken niet altijd erg goed. Zij slagen er vaak niet in om de fiets, die vast in het station staat, te registreren. Meerdere malen merkte ik dit pas op na uren. Dit zorgt er dus voor dat er boetes voor meerverbruik worden aangerekend. De enige manier om dit te voorkomen is door dit voorval, indien u dit meteen opmerkt, door te geven aan velo antwerpen per telefoon. Hierbij moet u station, fiets en gebruikersnummer doorgeven. Indien uw telefoon zonder batterij zit is het onmogelijk dit te doen. Geen van de stations zijn uitgerust met een hulp-knop om deze informatie ter plekke door te geven, dus is het gebruik van eigen telefoon noodzakelijk. Hoewel mijn boetes rond de €50 zitten is dit wel de prijs van een jaarabonnement. Ik keek bij de (google)reviews en het valt op dat ik niet de enige ben bij wie dit voorkomt. Anderen krijgen honderden euros in boete.Dit lijkt me best onverantwoord. Hun systeem voldoet niet aan de enige functies die het moet kunnen, namelijk het ontgrendelen en het registreren van de fietsen. Dat de eindconsument de dupe is van een slecht uitgewerkt systeem lijkt me onwaarschijnlijk.Alvast bedankt voor de tijd.Lander