Terug

Aangekochte planten verwelken allemaal

Closed Openbaar

haagplantenkopen.be

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: haagplantenkopen.be

08/04/2019

Na ons zeer goed geïnformeerd te hebben, op het internet en bij diverse tuincentra, over welke haagplanten we zouden nemen voor onze haag, hadden we besloten om Portugese Laurier (Prunus lusitanica ‘Angustifolia’) te nemen.Dit omdat dit de Portugese Laurier heel sterke planten zouden zijn, niet veel kans hebben op ziekten en de grootste kans hebben op slagen. Op zoek gaande naar een zo goedkoop mogelijk aanschaf van deze planten omdat deze planten tamelijk duur zijn in aankoop en wij in totaal 450 planten nodig hadden, hebben we besloten om via Haagplantenkopen.be (ook gekend onder haagplanten.net) de aankoop te doen. Wij hebben online planten besteld van 15-30cm aan €1,34 per stuk wat neerkomt op een totaal van €603. De planten zijn verzonden geweest met DPD vanuit Engeland. Deze hebben toch een week onderweg geweest alvorens deze bij ons aankwamen. De 450 planten zaten verpakt in 4 witte platte dozen. Van zodra deze aangekomen hebben wij deze uitgeplant in de volle grond met alle tips die we gekregen hadden in acht genomen. Dat is dus putten gemaakt, daar verse potgrond ingedaan en dan de plantjes. Het bleek echter al na een week dat de planten begonnen te verwelken. Deze kregen nochtans de beste zorgen.Omdat de planten leken te verwelken heb ik het klachtenformulier op de website ingevuld van Haagplantenkopen.be met de vraag wat er mis loopt met de planten. Daarbij ook de nodige foto's opgestuurd naar de klantendienst van Haagplantenkopen.be. Wij kregen toen te horen dat door de slechte weersomstandigheden, die zich op dat moment voordeden, de planten een slechte start hadden en dat dit wel in orde zou komen. Indien we toch zouden beslissen van nieuwe planten te kopen kregen we een korting van 10%. Na deze opmerking hebben wij besloten om de jonge planten opnieuw opgegraven en die in afzonderlijke bloempotten te zetten met verse potgrond om die met de grootste zorgen verder te verzorgen. De bloempotten konden we dan individueel meer beschut zetten tegen de slechte weersomstandigheden. Hiervoor zijn wij nog snel in het weekend in doe-het-zelf zaken op zoek gegaan naar 450 bloempotten om de planten individueel te kunnen planten. We hebben dan een deel van de planten in goede kwaliteit zaai- en stekgrond geplant en een deel in goede kwaliteit gewone potgrond. Wij hebben vervolgens de planten uit weer en wind geplaatst maar niets van dit alles mocht baten. Bijna alle planten verwelkten verder op een 20-tal planten na. Wat ons wel opgevallen is tijdens dat we de planten in aan het verplanten waren in de bloempotten, is dat de stekjes zeer weinig wortels hadden en dus blijkbaar nog heel jong waren. Ik vermoed dat hier dan ook de oorzaak ligt waarom deze allemaal verwelken. We hebben de planten ruim de tijd gegeven om verandering te zien maar er kwam geen verbetering.Toen heb ik opnieuw contact opgenomen met de klantendienst van Haagplantenkopen.be met de nodige foto’s en gevraagd voor een compensatie van deze zeg maar slechte kwaliteit van planten. Om toch een betere oplossing te krijgen dan de 10% die ze aanboden op een volgende bestelling. Ik heb gevraagd om een compensatie te krijgen van nieuwe planten. Ik ben al tevreden met een vervanging van de helft van de planten zijnde 225 stuks. De planten werden immers met de grootste zorg behandeld en dat kan niet de oorzaak zijn van de verwelking. Ze mogen dit zelf ter plaatse komen controleren. Het gaat hier over een aankoop van €603 wat al een behoorlijke investering is die totaal verloren gegaan is. Maar tevergeefs, ik kreeg tot op heden geen antwoord meer terug van de klantendienst, alles blijft stil ook na een tweede herinneringsmail...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform