Terug

2 monitors blijven defect

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. L.

Naar: Megekko

22/06/2023

Beste,Tweedehands heb ik 2 monitoren overgenomen die nog ruim onder garantie vallen. Blijkt dat deze monitoren een probleem hadden met image retention. (zie onderaan).De oorspronkelijke klant had mij naar Megekko gestuurd met factuur en garantie.Na RMA met Megekko blijft het probleem aanwezig waarbij ze vermelden dat het probleem door Iiyama moet opgelost worden en dat een vergoeding niet mogelijk is, tenzij bij de derde keer RMA indienen. Ik heb beide schermen meerdere keren heen en weer gestuurd, maar steeds kwamen de problemen echter terug.De laatste vervanging van de schermen waren echter nieuwe en waren direct opgestuurd (hierbij werd mij persoonlijk gezegd dat als er nieuwe schermen binnen mochten komen ik een vergoeding zou krijgen).De laatste vervanging echter was een nieuw model, en dus was ik hoopvol dat het probleem opgelost was.Bij het openmaken van de eerste doos zag ik echter meerder vaste/dode pixels. Ik ben direct gaan klagen en er werd mij een vergoeding verzekerd.Toen ze echter de monitoren hadden ontvangen hadden ze gezegd dat ze de dode pixels niet konden vinden, wat ik met eigen ogen en foto's heb waargenomen. Het kwam praktisch over dat ze mij niet geloofden.Als laatste optie, waar ik eigenlijk niet blij mee ben, hadden ze gezegd dat ze mij 90% zouden kunnen vergoeden.Dit vind ik eigenlijk schandalig aangezien het zelfs nieuwe schermen waren ter vervanging en ik gewoon werkende schermen wou, maar steeds defecte toestellen kreeg.Maar omdat ik al zo lang met het probleem bezig ben en er van af wou heb zei ik dat het aanvaardbaar was, maar vroeg ik ook hoe dat dit krediet zou teruggestort worden.Ze zeiden dat enkel de originele betaal methode een optie is, wat ik niet vertrouw want ik ben niet de oorspronkelijke klant.Dus hebben ze het gewoon terug gestuurd.Meteen bij ontvangst heb ik deze schermen nagekeken. Ik vond instant de dode/vaste pixels die zij niet konden waarnemen en heb deze op video duidelijk vast gelegd.De tweede monitor had ik nog niet nagekeken, heeft ook vaste/dode pixels.Deze schermen hebben enorm slechte QA en zijn defect.Je kan een openbare playlist van deze problemen hier bekijken:https://studio.youtube.com/playlist/PLqTl96a4xYyMoBOvP2KkTOjMjacFxhoxB/editIk wil geen vervangingen of reparaties meer, ik blijf defecte toestelen krijgen en heb geen vertrouwen meer.Ik wil een volledige vergoeding.Voor meer details mag je mij verder contacteren.Met vriendelijke groeten,Peter LeconteBronnen image retention:https://www.avforums.com/threads/what-is-this-weird-thing-happening-to-my-monitor-s-iiyama-g-master.2403395/https://web.archive.org/web/20230503165941/https://www.avforums.com/threads/what-is-this-weird-thing-happening-to-my-monitor-s-iiyama-g-master.2403395/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform