Terug

1 jaar na afsluiten van een Hypothecair krediet wordt dit eenzijdig met 40 €/ maand verhoogd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: AXA Assistance

15/09/2018

-Zonder enige inspraak wordt de maandelijkse aflossing van de Hypothecaire lening (25 jaar vast) (betaling via een domiciliëring) verhoogd met 40 €. Dit met ingang van 01/08/2018.-In een schrijven van 30 juli 2018 (van hoofdzetel AXA) lees men Uw Hypth. lening bevat een tariefclausule die bepaalt dat u een rentekorting krijgt als u voldoet aan bepaalde voorwaarde.... men verwijst naar een schrijven 12 jan. Dit hebben we nooit ontvangen. Zit ook niet in het archief...Een copie opgevraagd maar nog niets ontvangen.-Verder Hebt u nog vragen neemt contact met uw kredietbemiddelaar. Op 20.08 2018 dan ook contact met Groep Van Haute genomen. De kredietbemiddelaar weet van niets (ook niet van het schrijven) maar bevestigt wel dat de voorwaarden zijn voldaan. Hij moet het zelf navragen. -Een week later terug contact genomen met Groep Van Haute Onze vraag wat is het probleem nu. .... Het zou gaan over de premie van de levensverzekering de interpretatie van Van Haute en deze van AXA verschillen. Nog even geduld. We trachten de domiciliëring terug aan te passen naar het contractueel vastgestelde bedrag maar de client moet blijkbaar lijdzaam ondergaan dat iemand -de bank in deze -zonder toestemming- zijn rekening met 40 € per maand wordt gelicht. -De onderhandelingen tussen AXA en De groep Van Houte zouden nog lopen. Maar na een maand en veelvuldig aandringen nog geen beweging. -Vandaar de vraag naar u: Welke stappen we hier nog kunnen/moeten ondernemen?

Berichten (1)

AXA Assistance

Naar: M. V.

19/09/2018

Geachte heer, geachte mevrouwNaar aanleiding van onderstaande klacht hebben wij een dossier geopend.Wij zullen mevrouw Verreyken zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen via haar mailadres.Met vriendelijke groetenAnnemie Nuytsdossierbeheerder - gestionnaire dossierCustomer Excellence (Affluent Distribution)AXA Bank BelgiumGrotesteenweg 214 - 2600 AntwerpenCustomer.relations@axa.be - postcode B32/053axa.comAXA Bank Belgium nv,Troonplein,1, 1000Brussel ¨ TEL 02 678 61 11 ¨ FAX 02 678 82 11e-mailcontact@axa.be ¨:www.axabank.be ¨ BIC: AXABBE22 ¨ IBAN BE67 7000 9909 9587KBO nr.: BTW BE 0404 476 835 RPR Brussel ¨ FSMA 036705 A


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform