Terug

[ Ticket: 959478 ] Led driver kapot ledino lamp

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. S.

Naar: PHILIPS

27/08/2019

Beste,Naar aanleiding van de info die ik kreeg tijdens ons telefonisch gesprek op vrijdag 24/08 kan ik mij niet meer vinden in de wijze van hoe mijn zaak (ticketnummer : 959478) met betrekking tot 2 defecte “Philips Power LED Driver” (Ledino Outdoor sokkel Serene grijs) ter harte werd genomen.De afgelopen 14 dagen heb ik weinig tot geen bruikbare info gekregen. Bovendien bleek ook nog eens de verkregen info tegenstrijdig te zijn.- In feedback van 7/8 wordt ik doorverwezen naar bouwwinkels voor aanschaf van “Power Led Driver” (Philips of alternatief) (zie ook onder “ervaring bezoek bouwwinkels”). Nu vrijdag krijg ik te horen dat het niet aangewezen is om een alternatieve driver te gebruiken (reden waarom wordt niet gegeven).- Vrijdag krijg ik verder te horen dat de armatuur + lamp + driver als 1 dient beschouwd. Dus de “way to go” is aanschaf nieuwe lamp. Raar want verschillende zaken hebben mij gemeld dat, na contactname met Philips, deze lamp niet meer verkrijgbaar is.- Nog straffer wordt het dat mij gezegd wordt dat indien de lampen nog in garantie waren ik nieuwe zou gekregen hebben.Op basis van dit wordt het pas erg warrig : zijn de lampen nu nog beschikbaar/leverbaar of niet. Indien ja waarom kunnen de winkels ze dan niet meer bestellen.Als ik hierop doorga en nogmaals duidelijk stel dat ik niet de lamp maar enkel de “Power Led Driver” nodig heb blijkt Philips dit niet mogen leveren. Helaas blijf ik van de reden verstoken.In het verloop van deze communicatie wordt, door een verkeerde interpretatie van jullie uit, ook nog eens foute verwachtingen gecreëerd via opstarten van “garantieprocedure”. Dewelke tijdens ons gesprek van vrijdag herroepen werd.Dit had een mooie commerciële geste en statement qua ““service na verkoop” geweest voor iets dat amper 5 maanden buiten garantie valt (gekocht in februari 2014).Sowieso terechte recall en daar was het mij ook totaal niet om te doen.Van in het begin heb ik duidelijk aangeven dat producten buiten garantie waren en dat ik hulp nodig had voor vervanging van de “Led drivers”.Als afsluiter van ons telefonisch gesprek krijg ik te horen dat jullie niks kunnen doen en de zaak gaan afsluiten.Ik geef aan dat dit onaanvaardbaar is.Ik kom dan ook terug bij mijn initiële vragen naar jullie toe :- waar kan ik de “Philips Power Led Driver” aanschaffen. Als Philips ze niet kan/wil/mag (onduidelijk voor mij wat het is) leveren wie dan wel- wat is een werkbaar alternatief indien de “Philips Power Led Driver” niet beschikbaar isIn afwachting van een afdoend antwoord, vriendelijke groeten,Stevens PatrickFYI : ik heb in totaal 13 Ledino’s (8 sokkel en 2 muur-exemplaren) en vind het geen optie die allemaal te vervangen, noch een andere lamp tussen te plaatsne (zoals een winkel mij suggereerde)Ervaring bezoek bouwwinkelsTijdens mijn bezoek aan 3 verschillende “ketens (zowel in België als Nederland aanwezig”) speelt zich telkens hetzelfde scenario af. Hebben dit niet in stock, noch een alternatief – ze nemen contact op met Philips – krijgen de boodschap dat er een nieuwe lamp dient gekocht.Dit lokt bij 2 van de 3 ketens (die allen Philips in hun gamma hebben) spontaan de reactie uit dat Philips er zich heel gemakkelijk van af maakt en de verantwoordelijk van zich afschuift.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform