Geachte heer,
Geachte mevrouw,
Op 07/10/2023 hebben wij op de BISBEURS (ongewild, eerder opdringerig) een aannemingsovereenkomst 23390 getekend bij Aqua Service voor de plaatsing van een waterverzachter.
Op moment van ondertekening werd er duidelijk benadrukt dat wij nog geen eigen woning hebben waarop de verkoper zei dat dit GEEN rol speelde én dat de overeenkomst er gewoon voor zorgt dat de prijs vast ligt voor één jaar en dat deze offerte na één jaar vervalt als er geen gebruik wordt van gemaakt.
Wat blijkt? Dat er een plaatsing dient te gebeuren binnen het jaar! Als hierover duidelijk werd gecommuniceerd, hadden wij dit absoluut niet ondertekend. Eerste reden dat deze overeenkomst tot stand is gekomen door wilsgebreken, in het bijzonder dwaling én bedrog.
Bovenstaande werd op 14/12/2024 per e-mail gecommuniceerd aan Aqua Service waarop ik onderstaande opties krijg om een einde te maken aan de overeenkomst.
-U laat de werken uitvoeren zoals overeengekomen
-U vraagt tot maximaal 6 maanden uitstel mits betaling van een voorschotfactuur 45%.
-U annuleert de overeenkomst volledig mits betaling van 35% schadevergoeding.
In de voorwaarden lees ik absoluut deze opties niet om een einde te maken aan de overeenkomst. Bovendien staat er in de voorwaarden geen enkel beding in het voordeel van de consument als Aqua Service hun beloften niet nakomen dus NIET ok.
Vervolgens is een schadevergoeding van 35% niet wettelijk daar er nog geen enkele prestatie (zoals opmetingen en dergelijke) werd geleverd.
Hopelijk krijg ik op deze manier gehoor van de firma opdat aan deze overeenkomst een einde kan komen zonder verdere schadevergoeding!
Groet,