Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
investering in rook opgegaan Premium Forestry - Private Insurer
Ik stuur u de mail van een andere gedeputeerde omdat ikzelf 't niet beter kan verwoorden:De reden dat ik u vandaag aanschrijf, heeft te maken met de investering die u en ik ooit gedaan hebben in het Fonds Premium Forestry, via de Verzekeringsmaatschappij Private Insurer. In de eerste jaren zagen we de waarde van onze portefeuille vrij snel toenemen, tot op het ogenblik dat het begon fout te lopen met het onderliggende fonds Quadris. Er werd ons toen platweg meegedeeld dat een verdere instap of een uitstap uit het fonds niet mogelijk was. Dan ging het van kwaad naar erger. De waarde van onze investering brokkelde zeer snel zeer sterk af. Getuige daarvan de opeenvolgende jaaroverzichten van onze portefeuille. Diverse correspondentie met de Directie van Private Insurer, zowel telefonisch als schriftelijk, van mezelf en van enkelen onder u, hebben geen zoden aan de dijk gebracht. En vandaag is de Verzekeraar in Vereffening en zijn het de Vereffenaars die met ons communiceren. Het ene onderliggende fonds, Quadris, is gefailleerd, en het andere, Global Forestry Growth Fund, heeft blijkbaar onvoldoende middelen om ons nog enige uitkering te laten toekomen. Als we niets doen, zijn we onze centen gewoon kwijt. Punt ! Diverse gesprekken met een Advocatenkantoor hebben me inmiddels geleerd dat er misschien een mogelijkheid bestaat om via een juridische procedure een deel van onze investering te recupereren. Private Insurer werd nl. opgenomen in de P&V-Groep vooraleer in Vereffening te gaan. Hierbij moeten we twee stappen onderscheiden. In een eerste stap zou het Advocatenkantoor het dossier intern ten gronde bestuderen. Daarbij zal de focus gelegd worden op de Juridische aspecten van de toen aangeboden investeringsdossiers, het respect voor de MIFID-regelgeving rond de productverkoop aan particulieren, eventueel toerekenbare fouten van Private Insurer, de bestuurdersaansprakelijkheid, etc. Ook al is er geen geld meer te halen bij Private Insurer, toch zijn er inmiddels wel voorbeelden van regularisering of schadeloosstelling door P&V als overnemer van Private Insurer. Deze Interne Studie ten Gronde zal resulteren in een beoordeling van de slaagkansen van een juridische procedure. De bevindingen van het Advocatenkantoor zullen aan ons toegelicht worden. Blijkt die slaagkans niet voldoende groot te zijn, dan stopt het daar. Indien de Studie uitwijst dat er minstens 70 % kans op slagen is, zou een tweede stap, een Class Action met z’n allen, opgestart kunnen worden. Daarbij kunnen nog diverse pistes gevolgd worden, die ten gepasten tijde uit de doeken gedaan zullen worden.ander contact emailadres: maarten@findoc.beeerste contact: kdmk@bfdservices.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten