Meest recente klachten

W. P.
12/12/2022

Overdreven wachttijden aanvraag lening

Beste, in april/mei 2022 heeft Emrys Peeters een hypothecaire lening aangevraagd voor aankoop appartement van mijzelf, de vader.Hier hebt u berekening gemaakt voor lening van 150.000 euro en dat was allemaal geen probleem.We hebben u dan de nodige documenten toegestuurd van notaris, EPC, syndicus.Eerst vond je de documenten niet terug die door de syndicus waren verstuurd.Nu springen we al naar einde maand juniDan was de EPC niet in orde omdat hier een ander adres opstond omdat de Stad Geel dit nooit niet gewijzigd had bij kadaster.We zitten al in de maand juli.Dan waren de loonbrieven en contracten vervallen van Emrys en moest jullie eerst nieuwe hebben.Dan moesten we de aankoopbelofte weeral wijzigen naar het juist adres al stond dit wel duidelijk in de brief van de notaris dat dit niet nodig was…In augustus was de naam van de uitvoerder van de EPC niet correct al stond deze naam ook op aankoopbelofte die toegestuurd was in mei maar lieten jullie het na om alles dubbel te checken.Dan waren de loonbrieven en contracten nogmaals vervallen van Emrys en moest jullie weeral nieuwe hebben.Opgepast, tussen elke nieuwe eisen van jullie zaten direct minstens 3 weken tot 6 weken voor dit weer door de inspecteur kon beoordeelt worden.Vorige maand kon het ineens maar niet meer voor 140.000 euro geleend worden.Al had ik duidelijk aangegeven dat de initiële verkoopprijs 160.000 euro was maar dat voor die 10.000 euro nieuwe ramen en een warmtepomp mocht geplaatst worden. Facturen en voorschotfacturen zijn door Emrys ergens in juni al aangeleverd.Nu zijn we weer 3 weken verder na ons laatste telefonisch contact en nog steeds is het niet in orde.Zelf ben ik bezig met de renovatie van mijn eigen appartement en had ik de som uit de verkoop reeds in juli op mijn rekening verwacht. In de plaats daarvan ben ik enkele leningen moeten aangaan, zijn mijn sociale bijdragen van 2022 volledig niet betaald en moet ik maandelijks nog steeds de lening voor dat appartement afdragen.Daarenboven is er dan begin deze maand ook nog eens het verplicht asbestattest bijgekomen voor een bedrag van 750 euro.Ik zou hier enige financiële compensatie willen voor de geleden schade en de onbeschrijfelijke lange wachttijd waar de redelijke termijn duidelijk overschreden is.Het is niet enkel hypotheekwinkel die over de schreef is gegaan maar ook Hypostart die de wachttijden tussen beoordelingen telkens laat oplopen.WimEmrys

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform