Meest recente klachten

A. C.
29/11/2017

GENERALI stort de afkoop van mijn pensioensparen maar niet terug

Ik ben 4 weken bezig met de afkoop van een contract pensioensparen bij de verzekeraar GENERALI omdat ik het geld dringend nodig had omwille van kortstondige financiële problemen.De betaling werd, een week later na aanvraag, jammer genoeg uitbetaald op een VERKEERD rekeningnummer niettegenstaande ik een kopie van de correcte bankkaart had toegevoegd bij de ondertekende documenten die ik per e-mail naar Generali terugstuurde op zaterdag 3 november.Ik stel mij serieus vragen over de controle op toegestuurde documenten bij Generali. De dienst of dossierbeheerder die de compliance afhandelt, functioneert zeker niet op niveau zoals het een gekende verzekeraar als Generali betaamt.Nadat de afkoopsom van de verkeerde rekening terug gestort werd naar Generali, heeft de verzekeringsmakelaar mijn correcte rekeningnummer moeten verifiëren en bevestigen bij Generali. Dit is allemaal op dezelfde dag gebeurd. Alle lof voor de makelaar in kwestieWe zijn 2 weken na deze interventie van de makelaar en nog steeds geen storting op mijn bankrekening.Ik heb vorige week 4 keer gebeld (maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag) op het nummer 02/403.87.52 om mijn bezorgdheid te uiten en de urgentie van de zaak uit te leggen.Ze beloofden mij telkens dat de afhandeling van mijn dossier met spoed zou behandeld worden. Ze hadden reeds 2 urgentie nota’s gemaakt aan mijn dossier opdat de dossierbeheerder met spoed zou ageren.Vrijdag laatst belde ik opnieuw naar dit nummer en toen bevestigden ze mij dat alles klaar stond om maandag (eergisteren dus) overgeschreven te worden niettegenstaande de 2 urgentie nota's van het begin van vorige week. Wat betekent het woord urgent eigenlijk bij Generali?Ik heb gewacht tot vandaag (woensdag 29 november) om terug op hetzelfde nummer te bellen. Ik kreeg het antwoord dat mijn dossier weeral eens klaar lag, echter nu bij de manager, die zijn akkoord moet geven voor storting van de afkoopsom op mijn bankrekening.De betreffende deurwaarder is gisteren langsgekomen, en heeft roerend beslag gelegd op mijn inboedel.Als ik de som tegen vrijdag niet kan neerleggen dan wordt alles gewoon openbaar verkocht!En dit alles met DANK aan GENERALI die er 4 weken over doet om een afkoopsom terug te storten en aan de betreffende manager Leven bij GENERALI die mijn dossier moet bevestigen!Ik zal de kosten en alle miserie van de deurwaarder terugvorderen van GENERALI. Hoogachtend,EEN ZEER ONTEVREDEN KLANT!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform