Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Fraude met interestvoet “ballonkrediet” aangeboden door de dealer ter financiering nieuwe wagen
Melding van Krediet Fraude door dealer Dacia - Renault: Groep Pashuysen GenkOp 22/02/2021 ben ik voor mijn dochter ingegaan op de advertentie van Dacia met saloncondities met ballonkrediet aan 0.99% interestvoet en de bestelbon getekend met als levering 31/07/2021De “ballonkrediet” werd aangevraagd en goedgekeurd. Maar ik moest volgende week even terug binnenspringen om te tekenen.Ik ben op 03/03/2021 terug bij de dealer geweest voor de ondertekening van deze ballonkredietTot mijn grote verbazing was de interestvoet 3,49% en niet de afgesproken en op internet geafficheerde 0.99%. Ik vermoed hier kwade opzet daar de verkoper mij liet tekenen en als ik het niet had gezien, was het te laat. Ik heb geen vertrouwen in deze dealer.Ik stuur een annulatie mail op 04/03/2021 binnen de zeven dagen namelijk vanaf 03/03/2021, want dan pas is de ware aanbod bekend geworden.De garagehouder belt mij onmiddellijk anoniem op, zegt dat de annulatie niet aanvaard wordt via mail, moet aangetekend gebeuren en dat ik 15% boete moet betalen daar de bestelling van de wagen los moet gezien worden van de financiering.Hier ben ik niet mee eens daar de garagehouder de krediet zelf aanbied en laat ondertekenen en ik zag dat het bedrag van de krediet op de garage rekening zou gestort worden. De keuze voor de wagen was deze “gunstige” financieringsvoorwaarde van ballonkrediet. Ofwel is dit koppelverkoop wat verboden is ofwel is dit één aanbod.Ik wil de bestelbon annuleren zonder 15% “schade”vergoeding. En de verantwoordelijke autoriteiten om de handelspraktijken van deze dealer te onderzoeken. Zij azen op op niets vermoedende te goedertrouw zijnde burgers die op vertrouwen kopen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten