Nieuws

Opnieuw prijsverhoging bij telecomaanbieder VOO

29 juni 2021

De kosten voor bellen, televisie en internet van de Belgische telecomaanbieder VOO zullen vanaf 1 juli wederom stijgen. VOO focust zich met deze prijsverhoging zowel op de ´oude´ tarieven als op het actuele aanbod. De tarieven en bundels zullen € 1 tot € 2 per maand duurder worden.

VOO beslist om vanaf 1 juli 2021 opnieuw de prijzen voor een reeks ‘oude’ tarieven en bundels te verhogen. In het verleden hebben we al vaker gezien dat operatoren deze duurder maken om zo hun nieuwe tarieven en bundels aantrekkelijker te maken. De prijsstijging van de oude tarieven en bundels zullen stijgen tussen de € 0,55 tot € 2,05 per maand. 

Maar ook de prijs van bestaande Quatro- en Triobundels zullen maandelijks € 1 à € 2 duurder worden. De prijzen voor de extra TV-pakketten worden ook naar boven afgerond, al is de impact daar gering. 

Investeren kost geld

Veel telecomaanbieders praten hun jaarlijkse prijsverhogingen goed door te beredeneren dat ze veel geld investeren om hun diensten en producten kwalitatief en competitief te houden. Zo claimt VOO dat ze een rijke televisie-ervaring aanbieden met hun nieuwe VOO TV+ applicatie en ‘Divertissez-VOO’, een nieuwe manier om de programmatie van tv-zenders op je televisiescherm te tonen. Daarnaast biedt de telecomaanbieder een goede connectiviteit aan met een hoge snelheid en onbeperkt internet. VOO voegde ook extra mobiele data toe aan de mobiele abonnementen in de Quatro- en Trio-bundels. 

De investeringen in hun diensten, producten en de kwaliteit van hun netwerk kost geld en zoals steeds wordt dat doorgerekend naar de factuur van de consument.

Als u aarzelt om van pakket te veranderen, ontdek dan ons dossier gewijd aan 4-in-1 pakketten

Meer concurrentie nodig

De jaarlijkse prijsverhogingen zullen blijven volgen zolang er niet meer telecomaanbieders bijkomen. Zolang operatoren als Proximus, Telenet en VOO niet onder druk gezet worden door de concurrentie zullen zij hun prijzenpolitiek niet zomaar aanpassen. Na enkele prijsverhogingen verliezen zij misschien enkele honderden of duizenden klanten, maar hun klantenbestand is zo groot dat het klantenverlies ruimschoots gecompenseerd wordt door de extra euro’s die ze binnenhalen bij iedere prijsverhoging. Zolang die balans in het voordeel blijft overhellen naar extra inkomsten voor de grote operatoren, zullen wij die jaarlijkse prijsverhogingen moeten blijven slikken. 

Citymesh: een nieuwe concurrent?

Citymesh heeft zich onlangs officieel kandidaat gesteld om de vierde, volwaardige nationale telecomspeler in België te worden. Zij hebben de ambitie om een sterk en compleet aanbod te lanceren om daarmee de telecommarkt in België door elkaar te schudden. De veiling van het 5G-netwerk, waarbij telecomaanbieders bieden op de 5G-frequenties, speelt een belangrijke rol voor Citymesh. Deze 5G-veiling zal dit jaar nog plaatsvinden en kan Citymesh de mogelijkheid bieden om over evenveel capaciteit als Proximus te beschikken. Dit heeft hopelijk ook een positieve invloed op onze maandelijkse telecomfactuur. 

Op zoek naar een geschikt abonnement of bundel? Bekijk onze Koopwijzer telecombundels en internetabonnementen

Koopwijzer telecombundels en internetabonnementen

User name

Deelnemen aan de discussie

Deelnemen door een vraag of reactie achter te laten

reacties

Wees de eerste om te reageren