Politie sluit zich aan bij onze actie Cybersimpel.be

Gebrek aan kennis
65% van de Belgen verklaart weinig of geen kennis te hebben van onlinebeveiliging*. Nochtans beweert 89% er meer over te willen weten. Veiligheidsproblemen zijn de op één na grootste reden waarom mensen hun activiteiten op internet bewust beperken, net na sociale redenen (hoofdzakelijk om niet té veel tijd online te spenderen). 65% denkt dat het almaar moeilijker wordt om zich te beschermen en 37% had al eens een negatieve ervaring, meestal door een virus.
Veilig surfen
Daarom hebben we cybersimpel.be gelanceerd. Dankzij deze website heeft onlinebeveiliging geen geheimen meer voor je. Je vindt er een hele reeks eenvoudige en praktische tips om je kinderen, je rekeningen, je hardware, je transacties enz. te beschermen. De website krijgt ook de steun van relevante organisaties zoals Child Focus, Digital Belgium, het Centrum voor Cyberveiligheid België en het Europees Consumenten Centrum.
Expertise van de politie
Test Aankoop en Google zijn heel tevreden dat ze kunnen samenwerken met een nieuwe belangrijke partner: de geïntegreerde politie (federaal en locaal). Zo kunnen we “de consument nog beter wapenen tegen de gevaren van het internet, verduidelijkt Ivo Mechels, CEO van Test Aankoop, en we verheugen ons in de samenwerking die van cybersimple.be dé referentiesite maakt rond internetveiligheid voor particulieren.”
Nieuwe reistips
Nu de vakantie voor de deur staat, hebben de specialisten van Test Aankoop en de geïntegreerde politie een reeks reistips gepubliceerd. Ontdek ze op:
* volgens een onderzoek van GfK bij 1 009 Belgische internetgebruikers in opdracht van Google en Test Aankoop