Testaankoop zet druk op Ryanair voor compensaties na stakingen van april 2022

Om de gedupeerde passagiers van de staking bij Ryanair in 2022 correct te compenseren, namen we op het moment van de staking contact op met de Ierse luchtvaartmaatschappij. Daarbij drongen we er ook op aan dat de getroffen passagiers beter werden geïnformeerd. Dit is mede dankzij onze tussenkomst gelukt.
Sommige passagiers kregen nog steeds geen compensatie
Via de speciale hulplijn die we hadden ingelegd, namen enkele honderden consumenten contact op met onze diensten voor advies en bijstand om hun compensatie te krijgen. Vandaag, iets minder dan een jaar later, zijn er nog slechts een tiental zaken op te lossen. Vorige week zagen we ons genoodzaakt Ryanair aan te manen om ook deze laatste dossiers correct af te handelen en de compensatie uit te betalen.
Testaankoop overweegt juridische stappen
We bekijken de situatie vandaag opnieuw en hopen op een gunstige uitkomst, zowel voor deze dossiers als voor de openstaande dossiers van latere stakingen. Als er geen oplossing komt, hebben we geen andere keuze dan de luchtvaartmaatschappij voor de rechter te dagen.
Wat zijn je rechten bij een staking?
Heb je nog vragen, lees dan ons dossier over wat je rechten precies zijn als passagier wanneer je vlucht vertraging oploopt of wordt geannuleerd als gevolg van een staking.